دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
110926
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۵۷

مشارکت در انتخابات، تجلی ولایت‌مداری و ایران‌دوستی است

ایسنا/کرمان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: حضور حداکثری در انتخابات و دعوت از دیگران نیز برای شرکت در این سرنوشت‌سازی مهم، تجلی بارز ولایت‌مداری و ایران‌دوستی است.



احمدعلی مقدم در گفت و گو با ایسنا درباره ضرورت مشارکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: یکی از موکدات همیشگی مقام معظم رهبری در امر انتخابات، حضور و مشارکت بالای مردم است زیرا اخلال در انتخابات و تشویق مردم به رای ندادن، هدف و برنامه مهم دشمنان نظام برای سرنگونی انقلاب و ولایت است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با تشویق مردم برای حضور گسترده و با شعور در انتخابات ریاست جمهوری، افزود: حضور حداکثری در انتخابات و دعوت از دیگران نیز برای شرکت در این سرنوشت‌سازی مهم، تجلی بارز ولایت‌مداری و ایران‌دوستی و همچنین اطاعت محض از ولایت فقیه است زیرا ولایت مداری منوط به اطاعت پذیری و حضور در میدان‌های مهم و سرنوشت‌ساز نظام است. بنابراین دشمن با میزان مشارکت ملی، میزان ولایتمداری و همراه بودن مردم با نظام را می‌سنجد.

مقدم با تاکید بر اهمیت مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح، گفت: انتخابات تبلور مردم سالاری و جمهوریت دینی نظام ایران است و مشارکت در انتخابات یعنی شرکت در تعیین حق سیاسی کشور و تغییر ساختار سیاسی و همچنین بالا بردن ضریب امنیتی نظام جمهوری اسلامی. بنابراین مشارکت حداکثری ملت سبب قدرت افزایی نظام می‌شود.

وی ادامه داد: انتخاب رئیس جمهور قوی و کارآمد یعنی تعیین دولتمردانی با کفایت و جهادی. بنابراین مشارکت در انتخابات و انتخاب شخص اصلح و عملگرا بسیار مهم است چراکه مشارکت ضعیف سبب روی کارآمدن افرادی شعارگرا می‌شود به طوریکه رهبر معظم انقلاب مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت به معنای حقیقی کلمه و امنیت انتخابات را چهار خصوصیت مهم انتخابات تلقی می‌کنند. پس اولین و مهم‌ترین وظیفه ملی، حضور و شرکت پر شور و شعور در این رقابت سیاسی نظام است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابی قوی سبب تحقق ایران قدرتمند می‌شود، گفت: شرکت در انتخابات علاوه بر اینکه یک حق قانونی است، یک وظیفه شرعی و واجب دینی هم هست که به واسطه این امر خطیر دومین مقام قدرتمند کشور و چند صد مدیر و مسئول انتخاب می‌شوند که تاثیر به سزایی در شکل‌گیری و تحقق ایران قوی دارد.

این فعال سیاسی عنوان کرد: مشارکت در انتخابات یعنی استفاده از حق رأی برای شریک شدن در آینده‌سازی و پیشرفت کشور همچنین انتخاب افرادی کارآمد و توانمند برای حل مشکلات معیشتی، مسکن و اشتغال بنابراین کسی که رای نمی‌دهد نباید توقع بهبود مشکلات، پیشرفت و توسعه کشور را داشته باشد و کسی که انگیزه شرکت در انتخابات را داشته باشد حتماً هدفمند رأی خواهد داد و انتخاب اصلح نیز بعد از مشارکت ملی بسیار حائز اهمیت است.

وی با برشمردن مزایای مشارکت قوی، اظهار کرد: انتخابات یک رویداد مهم سیاسی و اجتماعی است که با حضور پر شور ملت معنا و مفهوم پیدا می‌کند و از مهم‌ترین مزیت‌های حضور در پای صندوق‌های آرا، تقویت وحدت ملی، ارتقاء اقتدار و امنیت کشور و در نتیجه ناامیدی دشمنان داخلی و خارجی است و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری میزان رضایت مردم را از نظام، مسئولان، انقلاب و همچنین ولایت فقیه نشان می‌دهد و هیچ امری همانند حضور در انتخابات سبب انسجام و همدلی ملت و ناامیدی دشمنان نمی‌شود.

 مقدم خطاب به مسئولان توصیه کرد: وظیفه خواص جامعه، صاحب نظران، افراد صاحب کلام و همچنین مسئولان و مدیران کشور، تبیین اهمیت شرکت در انتخابات و دعوت از مردم است. همچنین نامزدهای انتخاباتی ضمن دادن شعارهای واقعی و عملی و داشتن برنامه عملی برای آینده کشور بعد از انتخاب شدن نیز بایستی به شعارهای خود عمل کنند تا مردم نیز به مسئولان اعتماد کنند. زیرا عملگرایی و عمل به وعده‌های انتخاباتی سبب افزایش مشارکت ملی می‌شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان گفت: رای مردم نزد مسئولان امانتی بزرگ است که منتخب ملت در برابر آراء مردم مسئول و موظف به انجام تعهداتش است.

وی گفت: حضور حداکثری و پر شور و شعور ملت فهیم ایران در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در حقیقت باری دیگر رأی به حقانیت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است همچنین مردم باید توجه کنند که مطالبه مهم اخیر مقام معظم رهبری حضور پر شور، انتخاب اصلح و پرهیز از تخریب سایر کاندیداها بود و همه آحاد ملت باید تلاش کنند تا در فضایی آرام و به دور از تنش، تخریب و تهمت انگیزه حضور در انتخابات را داشته باشند و دین خود را به شهدای خدمت ادا کنند.

مقدم با گرامیداشت یاد شهدای خدمت، اظهار کرد: بعد از شهادت آیت الله رئیسی و شهدای خدمت وظیفه مردم و مسئولان در این انتخابات بسیار سنگین تر از قبل است زیرا باید علاوه بر مشارکت پر شور، انتخابی اصلح نیز داشته باشند تا راه شهدای خدمت قوی تر از قبل ادامه داشته باشد.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان ضمن تشکر از ملت غیور ایران برای حماسه حضور حداکثری و همیشگی در انتخابات کشور، خاطرنشان کرد: مردم با حضور و انتخاب اصلح می‌توانند دین خود را به شهید جمهور و شهدای خدمت ادا کنند چراکه این شهید بزرگوار رضایت ملت برایش بسیار مهم بود و مردم ما نیز باید با مشارکت قوی و روسفید کردن نظام و انقلاب در برابر دشمنان قسم خورده آن، رضایت شهدای خدمت را جلب کنند زیرا شهدا زنده‌اند و بر کارهای ما ناظر و شاهد هستند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 110926 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]