چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
111283
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱

افزایش فوتی‌های حادثه بیمارستان قائم رشت به ۹ نفر/ شناسایی ۸۰ بیمار مبتلا به تب دانگی در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزئیات از حادثه آتش سوزی بیمارستان خصوصی قائم رشت ارائه داد.



به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام عین‌الهی با اشاره به حادثه بیمارستان خصوصی قائم رشت گفت: این بیمارستان در سال ۹۴ ساخته شد. ۱۵۲ بیمار هنگام حادثه در بیمارستان حضور داشتند که طبق گفته آتش نشانی UPS عامل این این آتش سوزی است و چون متاسفانه در مجاورت ICU بوده است و به دلیل این‌که بیماران بدحالی در این بخش هستند تا الان ۹ نفر جان خودشان را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: امروز تب دانگی شایع است و این بیماری در امارات بروز پیدا کرده است، تا امروز ۸۰ بیمار را شناسایی کرده ایم که سفر به امارات داشته اند

عین‌الهی درباره داروهای ویژه جانبازان گفت: داروهای جانبازان جدا از داروهای مردم نیست، بعضا خیلی اصرار به مصرف برندها دارند، تامین بودجه برند‌ها بر عهده خود بنیاد شهید است، اما تاکید سازمان غذا دارو این است که از داروهای شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره عدم توفیق طرح پزشک خانواده و موفقیت آمیز بودن برنامه سلامت خانواده گفت:  در طرح سلامت خانواده، پزشک خانواده هم جزو آن‌ است. پزشک خانواه وقتی موثر است که قبل از این‌که‌ فرد بیمار شود اقدامات انجام شود، مثلا در استان یزد دیابت بسیار شایع است، باید قبل از مبتلا شدن فرد سبک زندگی اصلاح شود. در واقع برای این گفته شد که طرح پزشک خانواده موفقت آمیز نبوده است.

وی درباره دیپلماسی سلامت بیان کرد: واقعا یکی از افتخارات دولت دیپلماسی سلامت بود،  گروه G5 با حضور افغانستان، پاکستان، عراق و تاجیکستان و WH0 تشکیل دادیم که جلسات بسیار زیادی داشتیم، امروز برخی از کشورها داروهای ما را به رسمیت شناختند. اما امروز ۱۰ هزار دانشجوی مختلف داریم. محصولات جمهوری اسلامی ایران به عنوان محصولات ممتاز تلقی شده است. امروز از نظر درمان و کنترل بیماری نامه‌ای برای موفقیت‌آمیز بودن درمان فلج اطفال و مالاریا دریافت کرده‌ایم و این‌ها موفقیت‌های بزرگی است.

عین‌اللهی با بیان این که ۷۰ درصد اقدامات وزارت بهداشت در حوزه مناطق محروم بود، تاکید کرد:۷۰ درصد اقدامات این وزارتخانه مربوط به مناطق کم برخوردار بوده است و ۴ هزار و ۳۰۰ بهورز جذب شدند و ۶۵۰۰ نیروی بهداشتی نیز جذب شدند و ۵۰۰ خودرو شاسی بلند در اختیار خانه‌های بهداشت قرار گرفت. در ۶ ساله قبل از دولت هیچ وسیله نقلیه‌ای به مناطق محروم داده نشده بود اما در این دولت برای خانه‌های روستایی ۵۰۰ خودرو اختصاص داده شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بیمه پایه سلامت از ابتدای انقلاب مطرح بود و در این دولت اقداماتی انجام شد که پنح‌دهک نخست جامعه که ۱۲ میلیون هستند به شکل رایگان بیمه شدند و اکنون نزدیک ۳۳ میلیون نفر بیمه هستند و هشت میلیون بچه های زیر هفت سال نیز به آنها اضافه می شوند.عین اللهی به وجود ۴ ونیم میلیون  زوج نابارور در کشور درمان شدند و اقدامات بیمه ای برای این قشر در دولت سیزدهم انجام شد، بیمه رایگان مادران باردار و کودکان را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برشمرد. ۱۲۶ مرکز خدمات سطح سه درمان ناباروری در دولت سیزدهم ایجاد شد، تا مرداد ۱۴۰۰ مرکز سطح دو در درمان ناباروری در کشور نزدیک صفر بود اما امروز به ۸۷ مرکز رسیده است.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات درمانی نیز ۱۰۶ پروژه تجهیز شده و تا به امروز ۱۷ هزار تخت بیمارستانی تجهیز و افتتاح شده است به طوری که تا به امروز در دولت سیزدهم ۱۵ درصد به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.قول داده بودیم که امسال هر ماه هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شود، و تا پایان دولت به ۱۸ هزار تخت بیمارستانی خواهیم رسید.

عین اللهی بیان کرد: آیت الله رئیسی در مدت ریاست جمهوری پنج بیمارستان حضرت مهدی(عج)، غدیر، شهید سلیمانی فردیس، شهریار و، حکیم را  افتتاح کرد. قبل از دولت ۱۳۴ مرکز تجهیز شده بود که این آمار اکنون به ۴۹۴ بیمارستان رسیده است؛ برای جنوب تهران کمربند سفیدی را پیش بینی کرده بودیم که همه بیمارستان های جنوب تهران نیز تجهیز شوند. سرانه تخت ۱/۷۹ بوده که به ۱/۹۴ رسیده و هفت رصد افزایش سرانه تخت داشته ایم و  در تختهای ویژه کودکان از ۵۵۶ به افزایش دو برابری رساندیم.

وی با اشاره به اختصاص ۱۲ همت به صندوق بیماران صعب العلاج، ادامه داد: دولت در سال ۱۴۰۱ پنج هزار میلیارد تومان به صندوق بیماران صعب العلاج اختصاص داد و امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان به این صندوق اختصاص یافته است. در این دولت ۱۰۰ درصد افزایش گردشگری سلامت را داشتیم، در حوزه دندانپزشکی نیز مراکز دولتی به ۶۷ مرکز رسیده است در حالی که تا قبل از این دولت ۱۴ مرکز بود. ۳۵۸ مورد تجهیزات پزشکی صنایع سنگین در کل کشور توزیع شده است.بسیاری از افراد برای انجام آزمایش‌های خود در شهرستان ها با نبود این دستگاهها مجبور به مسافرت برای انجام آزمایش خود بودند که امروز رفع شده است.در حوزه اهدا و پیوند اعضا نیز افزایش دوبرابری در تعداد پیوند اعضاء قرنیه ، کبد و کلیه و غیره داشتیم.در حوزه سلامت، در انتخابات از برنامه ها خیلی می‌شنویم اما ما امروز در دولت آقای رئیسی یک کارنامه داریم که در همه حوزه ها و تمام موفقیت ها را مرهون رئیس جمهور شهید هستیم .

وزیر بهداشت یادآور شد: شورای عالی سلامت و امنیت  غذایی که در کشور تعطیل شده بود در این دولت سه جلسه برگزار کرد.در جهت راه اندازی موسسات آموزشی ۱۳ موسسه، ۸ دانشگاه پرستاری و ۴ دانشکده داروسازی اضافه شده در حوزه  رشته های آموزشی نیز ۲۹ رشته کاردانی و ۱۰ پزشکی‌عمومی اضافه شده و ۲۰ درصد افزایش ظرفیت پزشکی سالانه انجام شده و در رشته تخصصی دستیاری پزشکی از ۳۴۰۰ نفر در سال ۹۹ به ۵۶۰۰ نفر افزایش یافته و امسال هم ۱۲ درصد اضافه می شود.در بسیاری از استان‌ها در رشته های فوق تخصصی مشکل دارند، رشته های فلوشیپ هم حدود ۲۵ درصد افزایش داشتیم و یکی از کارهایی که در دولت انجام شد. شعبه آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها دایر نبود، اما در دولت سیزدهم در شهر کربلا ایجاد شد به طوری که هزینه ها را عتبه می دهد و اساتید از ایران می‌روند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: نه تنها ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می شود بلکه پنجاه درصد مواد اولیه آن وارد و ۵۰ درصد نیز در کشور تولید می شود.۴۰ درصد تجهیزات پزشکی هم به شکل دانش بیان انجام می‌شود،تغییر ارز ترجیحی موجب شد این تغییرات در دارو هم انجام شود؛ شرکتی که می‌خواست دارو وارد کند، اگر قیمت واقعی ۹ دلار بود، ۱۰ دلار می داد و شرکت ها پول عظیمی را می بردند.

وی گفت: اجرای طرح دارویار با هدف مقابله با قاچاق دارو بود پیش از این دارو به کشورهایی چون افغانستان و تاجیکستان قاچاق می شد و در این کشورها داروها به ۲۰ برابر قیمت فروخته می شد.همچنین اختلاف ارز ترجیحی و دولتی باید به موقع انجام شود،انسولین که بیمار تزریق می‌کند برای وزارت بهداشت ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تمام می‌شود اما بیمار ۴۰ هزار تومان پرداخت می کند.خدمات داروخانه در بیمارستان ها، برون سپاری شده و جایی که برون سپاری شده ، وضعیت بهتر بوده است .

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 111283 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
مشرق 15 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 40 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
دولت بهار 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]