چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ /
110325
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰

درباره نقد عملکرد با کسی تعارف نداریم/ باید از خروج سرمایه انسانی جلوگیری کنیم

ایسنا/خوزستان رییس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در خوزستان گفت: انتخابات فرصتی برای گفت و گوی اخلاقی به بهترین نحو باشد.



مسعود صفایی مقدم امروز، ۲۷ خرداماه در نشست خبری که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم اینکه همه افراد دوست دارند کار کنند و هر مسئول می‌خواهد به مردم خدمت کند اما با مهاجرت سرمایه‌های حقیقی مردم روبرو هستیم و مهاجرت، مهاجرت ذهنی و فیزیکی است. هر جامعه برای رشد نیاز به نگه داشتن سرمایه دارد تا بلکه سرمایه‌های دیگر را جذب کند.

به گزارش ایسنا، صفایی مقدم ادامه داد: آیا قدرت آمریکا از نظر پیشرفت تکنولوژی، از آمریکایی‌ها است؟ خیر. اکثرا مهاجر هستند و آمریکا شرایطی رقم زده که از همه جای دنیا سرمایه‌های انسانی تولید ثروت و قدرت و امنیت می‌کنند. پس اگر نمی‌توانیم سرمایه دیگر کشورها را جذب کنیم، حداقل از خروج سرمایه انسانی کشورمان جلوگیری کنیم.

رییس ستاد انتخاباتی پزشکیان گفت: انتخابات فرصت است. صرف نظر از اینکه چه کسی انتخاب شود. نظام‌های سیاسی ابزاری برای مردم هستند. هیچ نظامی ارزش ذاتی ندارد. اگر در خدمت مردم باشد و مردم را ارتقا دهد مقدس است اما اگر جامعه را بدبخت کند آِیا مقدس است؟ باید کاری کنیم که بهره‌وری نظام افزایش یابد و ساختار کارا شود.

وی اضافه کرد: بنابراین باید انتخابات فرصتی برای گفت و گوی اخلاقی به بهترین نحو باشد. نباید به شخصیت طرف مقابل توهین شود، بلکه باید عملکرد را ارزیابی کرد. آبروی انسان‌ها باید حفظ شود، انسان‌ها ارزشمند هستند. درباره نقد عملکرد نیز با هیج کس تعارف نداریم. کسی نیز با ما تعارف نداشته باشد. نقد، باعث ارتقای جامعه می‌شود.

صفایی مقدم بیان کرد: اگر از فرصت به خوبی استفاده شود امید آفریده می‌شود. اگر امید در دل نسل جدید زنده شد و این باور ایجاد شود که می‌توانند در جامعه نقش داشته باشند، کارهای زیادی انجام می‌شود. این جوانان در دیگر کشورها بهترین عملکرد را دارند و اینجا نیز اینگونه هستند.

وی گفت: امیدواریم انتخابات خوب و سالم برگزار شود. همه می‌خواهند انتخابات در بهترین شکل برگزار شود. ما نیز به عنوان شهروند، می‌خواهیم در بهبود جامعه نقش داشته باشیم و بهترین دستاورد این است که انتخابات، امید تولید کند.

صفایی مقدم در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: درباره حضور فیزیکی آقای پزشکیان در  استان در حال رایزنی هستیم. ساختار ستاد در شهرستان‌ها مشخص شده و در همه شهرستان‌ها ستاد برپا شده است. در ستاد از طیف‌های سیاسی مختلف و نهادهای متفاوت حضور دارند.

وی در خصوص برنامه‌های اقتصادی پزشکیان افزود: برخی قوانین بسیار خوب هستند. بسیاری از مشکلات جامعه در اجرا است. آقای پزشکیان معتقد است که حتی اگر هیچ نوآوری نداشته باشیم و قانون اجرا شود، می‌توان به خوبی عمل کرد و مصوبات قانون را به نفع مردم اجرا کرد. ما با تراکمی از قوانین روبرو هستیم که دولت‌ها این را اولویت‌بندی می‌کنند اما برخی قوانین تنها وقت را هدر می‌دهند و هیچ دستاوردی ندارند. اولویت‌بندی مسایل و مشکلات جامعه، اولین قدم است.

صفایی مقدم گفت: اولویت‌بندی مسایل با رویکرد مردم، مبتنی بر حل مشکلات واقعی و اساسی مردم است و نه مسایل دست و پاگیر.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 110325 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]