دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
109901
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۴۳

آزادی نوری جلوه دیگری از دیپلماسی ایران است

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با تایید خبر آزادی حمید نوری شهروند ایرانی از زندان‌های سوئد گفت: آزادی حمید نوری شهروند ایرانی که با دسیسه و طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت گروهک تروریستی نفاق گرفتار شده بود، جلوه دیگری از دیپلماسی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تحقق و تامین منافع ملی […]



به گزارش مشرق، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با تایید خبر آزادی حمید نوری شهروند ایرانی از زندان‌های سوئد گفت: آزادی حمید نوری شهروند ایرانی که با دسیسه و طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت گروهک تروریستی نفاق گرفتار شده بود، جلوه دیگری از دیپلماسی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تحقق و تامین منافع ملی و نیز حمایت قاطعانه از حقوق ایرانیان است.
کنعانی افزود: آزادی این شهروند از اسارت ناشی از رأی غیرقانونی و فاقد مشروعیت دادگاه سوئد، در نتیجه تلاش‌های مستمر سیاسی، حقوقی و کنسولی دستگاه دیپلماسی، قوه قضائیه و دیگر مراجع ذیربط کشور حاصل شده است.
کنعانی گفت: به همین مناسبت لازم است از اهتمام ویژه شخص رئیس جمهور شهید آیت‌الله‌ رئیسی و تلاش‌های مستمر و مجدانه وزیر شهید امور خارجه امیرعبداللهیان تجلیل و قدردانی گردد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: حمید نوری شهروند گروگان گرفته شده پس از تحمل ۱۶۸۰ روز اسارت غیرقابل توصیف و مغایر با مبانی اولیه حقوق بشر به وطن عزیز و آغوش خانواده و عزیزان صبور خود بازگشته است.
کنعانی با تشکر از نقش سلطنت عمان در کمک به تسهیل این فرایند، تاکید کرد: وزارت امور خارجه حسب وظیفه ذاتی خود به تلاش مستمر و مجدانه برای آزادی دیگر شهروندان ایرانی در خارج از کشور ادامه خواهد داد.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 109901 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]