چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
109311
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۳:۱۰

حل مناقشه در اوکراین بدون مشارکت روسیه غیرممکن است

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در مورد کنفرانس آتی در بورگن استوک سوئیس گفت: مذاکرات صلح بدون روسیه راهی به جایی نمی برد و حل مناقشه در اوکراین بدون مشارکت روسیه غیرممکن است.



به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا گفت: “این راز نیست که مذاکرات صلح بدون روسیه راهی به سوی ناکجاآباد است بدون مشارکت ما، حل مناقشه ممکن نخواهد بود “.سوئیس کنفرانسی درباره اوکراین در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در استراحتگاه بورگنستاک در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود ۸۰ کشور مشارکت خود را تایید کرده اند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد. پیش از این، منبع اسپوتنیک در سازمان ملل گفته بود که انتظار ندارد این سازمان سند نهایی اجلاس را امضا کند.تصمیم گروه ۷ و اروپا برای اعطای وام به اوکراین به پشتوانه سود دارایی های مسدود شده روسیهدیروز, ۱۳:۰۰ولادیمیر خوخلوف، دبیر مطبوعاتی سفارت روسیه در برن اظهار داشت سوئیس برای فدراسیون روسیه دعوت نامه ای برای شرکت در نشست اوکراین ارسال نکرده اما مسکو در هیچ حالتی در آن شرکت نخواهد کرد. وی افزود که ایده کنفرانس صلح که به شدت توسط برگزارکنندگان ترویج شده، برای فدراسیون روسیه غیرقابل قبول است، زیرا صحبت در مورد گزینه دیگری برای پیشبرد یک “فرمول صلح” غیرقابل قبول است که منافع روسیه را در نظر نمی گیرد. کرملین اعلام کرد که جستجوی گزینه هایی برای حل و فصل اوضاع در مناقشه اوکراین بدون مشارکت روسیه مطلقاً غیرمنطقی و بیهوده است

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 109311 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]