دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
109394
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۵:۴۹

علی باقری: دور نیست که نماز را در قدس به جای بیاوریم

باقری با تاکید بر این که مقاومت یک عنصر ثبات ساز در منطقه است و کسی امروز درباره حذف مقاومت نمی‌تواند فکر می‌کند، در ادامه گفت: این حاصل خون شهیدان مقاومت در غزه و سرزمین‌های اشغالی است باید توسط همه پاس داشته شود باید از همه توانایی خود استفاده کنیم تا فشار‌ها علیه رژیم بیشتر شود این فشار‌ها در سطوح مختلف می‌تواند پشتیبان مقاومت و مردم غزه باشد



سرپرست وزارت امور خارجه گفت: امروز چه ملت‌های منطقه و چه دولت‌های منطقه و چه مردم جهان و چه عمده کشور‌های جهان بر این مساله مصر هستند که نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه یک جنایت غیرقابل اغماض است و صهیونیست‌ها تحت هیچ توجیهی با مردم کشی و کودک کشی نمی‌توانند شکست خود را جبران کنند و این وضعیتی است که مقاومت برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.
به گزارش جماران، علی باقری صبح امروز در اجلاس بین المللی «غزه مظلوم مقاوم»، گفت: جا دارد در این نشست باشکوه بزرگ داریم و متبرک کنیم جلسه را با یاد و نام ابرمرد بزرگ تاریخ اسلام حضرت امام خمینی که هر چه داریم از وجود او و دنبال کنندگان او است.
وی افزود: امروز همه دور هم هستیم تا در مورد موضوع اساسی جهان اسلام، بلکه جهان، گفتگو کنیم. امروز غزه مظلوم مقتدر مهمترین مساله جهان است. فلسطین همواره به عنوان موضوعی راهبردی در منطقه ما و جهان اسلام مطرح بوده است؛ اما از زمانی جریان‌ها قدرت در دنیا تلاش کردند تا با استفاده از ظرفیت‌های قدرت خودشان موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی را هویت مصنوعی بدهند و یک ملت به نام فلسطین را در میان توافق‌ها و قرارداد‌های پوشالی و سیاسی محو کنند، آنچه که توانست همه این تدابیر و تلاش‌ها و سیاست‌ها و کنفرانس‌ها و توافق نامه‌ها را خنثی کند حرکتی است که ابرمرد تاریخ جهان اسلام حضرت امام پرچم داری آن را به عهده گرفتند و آن، «مقاومت اسلامی» است. مقاومت اسلامی یک جریان گروهی یا سیاسی یا اجتماعی نیست؛ مقاومت ریشه باور مردم فلسطین و باور همه مردم مسلمان و بلکه در همه آزادیخواهان جهان داد. امروز شاهد هستیم که پیام مقاومت مردم فلسطین در اقصی نقاط جهان با لبیک جهان پاسخ داده می‌شود و حتی در داخل خاک آمریکا و و بسیاری از سازمان‌ها و ساز و کار‌های بین المللی این ندا و این پیام شنیده شده است.
او افزود: اقدامی که حدود هشت ماه پیش مقاومت فسلسطین به نام «طوفان الاقصی» رقم زد، نقطه عطفی در تاریخ ملت فلسطین و نقطه عطفی در مسیر زیست یک موجودیت نامشروع به نام رژیم صهیونیستی بوده است. طوفان الاقصی در برابر دو بن بست تاریخی قرار دارد؛ یا تسلیم در برابر مقاومت یا مقابله با مقاومت. اگر تسلیم می‌شد که رو به پایان بود؛ اکنون که انتخاب کرده مقاومت کند وضعیتش هر روز بدتر از روز گذشته است. در هشت ماه پیش وقتی طوفان الاقصی رخ داد، هیچ کشوری در گستره کره زمین رابطه اش را با رژیم صهیونیستی قطع نکرده بود، اما امروز بسیاری از کشور‌ها رابطه شان با اسراییل را قطع کرده اند و اسراییل در مجمع عمومی ملل متحد کمتر از ده رأی به نفع خود دارد و با همه تلاش‌هایی که قدرت‌های حامی او ترتیب دادند نتوانسته یک چارچوب و ساز و کار بین المللی که حامی او باشد را ترتیب دهد.
وی ادامه داد: مجامع و شخصیت‌های بین المللی درعرصه‌ها و کشور‌های مختلف نه تنها سکوت نکرده اند، بلکه از رژیم انتقاد می‌کنند و تظاهرات چند صد هزار نفری را همه مردم شاهد بودند، امروز منفورترین موجودیت نزد همه مردم زمین موجود نامشروع اسراییل است. در عرصه حقوقی رژیم صهیونیستی در وضعیت بغرنجی قرار دارد نهاد‌های اساسی بین الملی یا متهم به نسل کشی کرده اند یا داستان دیوان دادگاه کیفری بین المللی دسرخواست دستگیری این رژیم را صادر کرده است.
باقری تاکید کرد: اگر امروز به وضعیت مناسبات بین المللی در عرصه‌های بین المللی و سیاسی و حقوقی نگاهی بیندازیم، می‌بینیم هر روز وضعیت این رژیم رو به افول است و تنها ابزارش برای بقا، کشتار است و همین کشتار و نسل کشی است که یک بسیج بین المللی و حرکت جمعی بین المللی را علیه این رژیم سامان داده است. رژیم صهیونیستی در دو بن بست تاریخی قرار دارد و هر کدام را انتخاب کنند برایش شکست است و این ابتکار و هنرمندی و این تلاش برای جریان مقاومت بود که این را به رژیم تحمیل کرد. رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی و تحولات چند ماه اخیر نتوانست ابتکار عمل را به دست آورد حتی حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در همه زمینه‌ها نتوانسته امیدی برای رژیم صهیونیستی در مناسبات بین المللی ایجاد کند.
وی گفت: اتفاق بعدی هم پیوستگی جبهه مقاومت در کل منطقه است. این هم افزایش و امتداد مستمر جریان مقاومت در سطح منطقه حاصل این ابتکار جریان مقاومت بوده است. در ادامه مسیر رژیم صهیونیستی می‌خواست با حمله به مقر دیپلماتیک ناکامی خود را جبران کند، اما تصمیم راهبری ایران در تنبیه متجاوز این ابتکار ناشیانیه صهیونیستی‌ها را به فرآیند زوال این رژیم تبدیل کرد؛ و بازدارندگی از بین رفته و هیچ مبنا و استحکامی ندارد و شاید اگر صهیونیستی‌ها اقدری فکر می‌کردند و این خطا را مرتکب نمی‌شدند تا بازدارندگی پوشالی شان حفظ می‌شد.
باقری گفت: امروز چه ملت‌های منطقه و چه دولت‌های منطقه و چه مردم جهان و چه عمده کشور‌های جهان بر این مساله مصر هستند که نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه یک جنایت غیرقابل اغماض است و صهیونیست‌ها تحت هیچ توجیهی با مردم کشی و کودک کشی نمی‌توانند شکست خود را جبران کنند و این وضعیتی است که مقاومت برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. ههم باید بدانند رژیم صهیونیستی در این شرایط و وضعیت راهی جز پذیرش واقعیت مقاومت ندارد و باید بپذیرند گفتمان مقاومت و اهداف و پیام آن را درک کنند. امروز مقاومت در غزه مستحکم‌تر از چند ماه قبل است؛ و جمهوری اسلامی همان طور که در دهه‌ای گذشته همواره از مظلوم در برابر ظالم دفاع کرده است از مقاومت به عنوان یک جریاان مشروع حمایت می‌کند امروز هم افزایش بسیار هوشمندانه‌ای در بخش‌های مختلف مقاومت را داریم و این ظرفیت جدی را برای نقش آفرینی مقاومت ایجاد کرده است.
او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقاومت یک جریان ثبات ساز در منطقه است و وظیفه و کارکرد اصلی اش جلوگیری از تنش آفرینی اسراییل است و عامل و سکوی استوار ثبات در منطقه است و صرفا یک ساز و کار در برابر سلطه طلبی و نفی جنایت نیست، بلکه یک رویکرد ایجابی و یک ساز و کار برای اداره منطقه و واحد‌های جغرافیایی در سطح منطقه است این نشان دهنده بلوغ مقاومت و راهبری درست و حضرت امام و مقام معظم رهبری است که مقاومت به ین بلوغ رد منطقه دست یافته است.
باقری با تاکید بر این که مقاومت یک عنصر ثبات ساز در منطقه است و کسی امروز درباره حذف مقاومت نمی‌تواند فکر می‌کند، در ادامه گفت: این حاصل خون شهیدان مقاومت در غزه و سرزمین‌های اشغالی است باید توسط همه پاس داشته شود باید از همه توانایی خود استفاده کنیم تا فشار‌ها علیه رژیم بیشتر شود این فشار‌ها در سطوح مختلف می‌تواند پشتیبان مقاومت و مردم غزه باشد
سرپرست وزارت خارجه در پایان گفت: امروز کمک رسانی به مردم غزه و دسترسی شان به نیاز‌های اساسی شان یک واقعیت انسانی و یک وظیفه شرعی است که همه دولت‌ها و ملت‌ها و جریان‌های سیاسی و اجتماعی وظیفه دارند کمک کنند. با این بلوغی که در کشور‌ها ایجاد شده است به واسطه مقاومت مردم مظلوم فلسطین ایجاد شده است آینده‌ای درخشان را پیش روی مقاومت شاهد خواهیم بود و دور نیست که نماز را در قدس به جای بیاوریم.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 109394 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]