جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ /
109756
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹

روایت سرلشکر صفوی از شیلک ۱۰۰ موشک در ۱۰۰ ثانیه به اسرائیل

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در همایش نهضت ملی خاطره‌گویی دفاع مقدس طی سخنانی درباره عملیات وعده صادق عنوان کرد: در عملیات وعده صادق در هر یک ثانیه یک موشک شلیک شد و در مدت ۱۰۰ ثانیه بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک شد. […]



به گزارش مشرق، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در همایش نهضت ملی خاطره‌گویی دفاع مقدس طی سخنانی درباره عملیات وعده صادق عنوان کرد: در عملیات وعده صادق در هر یک ثانیه یک موشک شلیک شد و در مدت ۱۰۰ ثانیه بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک شد. آمریکا، اسرائیل و دستان منطقه‌ای آنها هرگز تصور نمی‌کردند که ایران توان چنین عملیات دقیقی با این حجم را داشته باشد.
وی افزود: آمریکایی‌ها توان سنتکام و یوروکام را به دریای مدیترانه آوردند و بیش از ۲۵۰ فروند هواپیمای جنگی و پشتیبانی و ناوهای مجهز به سامانه‌های ضدموشکی را آماده کرده بودند علاوه بر این تمام رادارهای خودشان و برخی کشورهای منطقه را نیز به خدمت گرفته بودند. دو روز پیش پنتاگون گزارشی درباره عملیات وعده صادق منتشر کرد که در آن به درستی به توانمندی‌های ایران اشاره شده است.
سرلشکر صفوی افزود: ما قصد کشورگشایی نداریم اما اگر کشوری حتی در حد آمریکا به ما حمله کند ما می‌توانیم تا آن سوی دریاها به او پاسخ دهیم. من به عنوان یکم معلم جغرافیا معتقد هستیم باید عمق دفاع استراتژیک از خود را به ۵۰۰۰ کیلومتر افزایش دهیم.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی افزود: همان طور که نسل جوان دیروز ایران به رهبری حضرت امام در دفاع مقدس شگفتی‌ساز بودند، نسل امروز ایران نیز به رهبری مقام معظم رهبری شگفتی‌ساز خواهند بود که یکی از این شگفتی‌ها عملیات وعده صادق بود که هم دنیا را متعجب کرد و هم دشمنان را.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در ادامه گفت: یکی دیگر از شگفتی‌سازها در زمان حاضر، بحث حضور ملت ایران در انتخابات هشتم تیر امسال است و امیدواریم مردم ایران رئیس‌جمهوری انتخاب کنند که باعث تقویت اقتدار و انسجام ملی ایران، حل مشکلات کشور و افزایش وحدت ملی شود.
سرلشکر صفوی اظهار کرد: رئیس جمهور باید از دوقطبی‌سازی جامعه جلوگیری کند و خودش هم نباید دو قطبی ایجاد کند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در نهمین همایش نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس تصریح کرد: الان روابط ایران با روسیه و چین نسبتا روابط خوبی است؛ اگر چه روسیه و چین هر دو منافع‌محور هستند و باید در مناسبات سیاست خارجی این ملاحظه را داشته باشیم؛ ضمن آنکه ما با اروپا و دیگر کشورها نیز روابط داریم.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 109756 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]