دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
108937
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۴:۳۵

رئیس جمهور و اهداف بنیادین انقلاب اسلامی

به گزارش مشرق،احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در مطلبی با عنوان رئیس جمهور و اهداف بنیادین انقلاب اسلامی در کانال خود در ایتا نوشت: برای فهم ویژگی‌های یک رئیس جمهور تراز، باید «بینش»، «منش» و «کنش» او و مدافعان و اطرافیان او را با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی سنجید. زیرا کمترین […]

به گزارش مشرق،احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در مطلبی با عنوان رئیس جمهور و اهداف بنیادین انقلاب اسلامی در کانال خود در ایتا نوشت:
برای فهم ویژگی‌های یک رئیس جمهور تراز، باید «بینش»، «منش» و «کنش» او و مدافعان و اطرافیان او را با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی سنجید.
زیرا کمترین زاویه در این خصوص، خسارت‌های سنگینی و جبران‌ناپذیری برای جامعه و پیشرفت و عدالت خواهد داشت. کمترین زاویه رئیس جمهور با آرمان‌های بنیادین انقلاب اسلامی نه تنها موجب کندی شتاب حرکت پیشرونده انقلاب خواهد شد، که موجب امیدواری دشمنان و ناامیدی دوستداران انقلاب در گوشه و کنار دنیا خواهد شد.
اصلی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی که کراراً توسط امامین انقلاب بیان شده است عبارتند از:
1.تحقق «عدالت»؛ که در صدر اهداف انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بوده است؛
2.حفظ و ارتقای «کرامت انسان»؛
3.تلاش در جهت «آبادی و آبادانی زمین» و استفاده بهینه و درست از نعمت‌های خدادادی؛به تعبیر امیرمؤمنان علیه السلام از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی: «عِمارَهُ بِلادِها؛ عمران و آبادی شهرها» است.
4.برنامه‌ریزی برای «پربار کردن زمان»؛
5.شکل‌دهی به «زندگی توحیدی»؛
6.و زمینه‌سازی برای «عروج آدمی به مرتبت قرب خدا».

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 108937 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]