چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
108929
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۳:۱۱

روسیه بازیگری غیر قابل حذف است

روسیه صرفا یک کشور وارد کننده‌ نیست، بلکه بازیگری چندجانبه است که حذف آن و شرکت‌هایی که با آن همکاری می‌کنند زنجیره گسترده‌ای را دچار اخلال می‌کند و بازتاب اثر بومرنگی آن به خود غربی‌ها خسارت‌ وارد می‌کند.



به گزارش‌ اسپوتنیک، روحی الله‌ مدبر کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با اسپوتنیک گفت: بعد از شانزده هزار عنوان‌ تحریم که ایالات متحده‌ و غرب بر علیه روسیه اعمال نمودند و تأثیری بر اقتصاد روسیه نداشت و اتفاقا اقتصاد این کشورهایی به اعتراف نهادهای جهانی در رتبه چهارم جهان قرار دارد، موج جدید تحریم ها نیز ناکارآمد خواهد بود.پس از اعلام این تحریم‌ها، “ماریا زاخارووا” سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد کرملین تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را بدون پاسخ نخواهد گذاشت و همانند همیشه، روسیه چنین اقدامات ستیزه‌جویانه‌ای را بدون پاسخ نمی‌گذارد.آن چیزی که در پاسخ روسیه به این اقدامات خواهد بود را می‌توان در چند نکته مورد اشاره‌ قرار داد. نکته نخست اینکه، غرب طرح مصادره غیر قانونی بخشی از اموال روسیه که نزدیک به سیصد میلیارد دلار از هفتصد میلیارد دلار که در بانک‌های غربی بود را مطرح کرد، روسیه نیز طرح مقابله به مثل مشابهی را مطرح کرد، زیرا به اندازه همین میزان دارایی که روسیه در غرب سرمایه گذاری کرده و یا حساب‌هایی دارد، همان اندازه نیز در بانکهای روسی پول غربی‌ها وجود دارد که طبیعتا اقدام متقابل همترازی است. از سویی در برابر تحریم جدید شرکت‌های بین المللی روسی و چینی نیز می‌توانند ائتلاف تشکیل داده و شرکت‌های غربی- چینی که در چین فعال هستند را در اقدامی متقابل تحریم نمایند.همانطور که ولادیمیر پوتین در مجمع اقتصادی سنت‌پترزبورگ گفت روسیه به عنوان‌ یک بازیگر اصلی در تجارت جهاتی حضور دارد، به این معنی که این بازیگر بازی چندجانبه می‌کند. روسیه صرفا یک کشور وارد کننده‌ نیست، بلکه بازیگری چندجانبه است که حذف آن و شرکت‌هایی که با آن همکاری می‌کنند زنجیره گسترده‌ای را دچار اخلال می‌کند و بازتاب اثر بومرنگی آن به خود غربی‌ها خسارت‌ وارد می‌کند.به عنوان مثال تحریم اورانیوم روسیه بازتاب آن روی خود آمریکایی ها نمایان شد. یا مثلا دست بازی که روسیه در آفریقا و آسیا پاسیفیک دارد، باعث به خطر افتاد منافع شرکت‌های آمریکایی در آن مناطق می‌شود. این مواردی که ذکر شد ابعادی است که بسیار ملموس و قابل مشاهده‌ است، اما موارد دیگری هم هست که قاعدتا روسیه از نظر تاکتیکی آنها را مطرح نمی‌کند و فقط انجام می‌دهد. نکته قابل توجه این است که گسترش رفتار روسیه در حذف گردش مالی بر مبنای تبادلات ملی هم توانسته کار مناسبی در برابر سیاست‌های تحریمی‌ باشد.وزارت خارجه روسیه: چالش های پیش آمده از سوی آمریکا مستلزم تطبیق اسناد روسیه با نیازهای فعلی است۱۱ ژوئن, ۱۳:۳۸

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 108929 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]