دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
108327
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹

سیاستمدار ژاپنی: تلاش برای حل مناقشه اوکراین تنها بر اساس موضع کی یف کاری بیهوده است

مونئو سوزوکی، سیاستمدار معروف ژاپنی و نماینده مجلس این کشور گفت که تلاش برای حل مناقشه در اوکراین تنها بر اساس آنچه کیف می گوید پوچ و بیهوده است .



مونئو سوزوکی سیاستمدار معروف ژاپنی و نماینده مجلس این کشور به اسپوتنیک گفت: “اجلاس گروه هفت از تاریخ ۱۳ ژوئن در ایتالیا برگزار خواهد شد. تا جایی که خبر دارم، نخست وزیر ژاپن در راه بازگشت به “کنفرانس صلح” در سوئیس خواهد رفت. این کنفرانس را “اجلاس صلح”” نامیده اند، اما اجلاس صلح نیست. از نظر من، این به نوعی چالشی برای روسیه است. زیرا کار درست این بود که از روسیه نیز دعوت می شد و مذاکرات در شرایط برابر برگزار می شد. در این صورت کنفرانس مناسبی خواهد بود. خود این واقعیت که اجلاس توسط اوکراین مدیریت می شود نشان می دهد که این اجلاس، نشست درخوری نیست. افکار بین المللی در حال دستکاری است. تا زمانی که هر دو کشور، نه تنها اوکراین، بلکه روسیه نیز با یکدیگر صحبت نکنند، این مشکل قابل حل نیست. تلاش برای حل (مناقشه) تنها بر اساس آنچه اوکراین می گوید مزخرف و کاری بیهوده است.”گزارش و تحلیلاصرار آمریکا بر آتش افروزی در اوکرایندیروز, ۱۳:۳۶سوئیس ۱۵ و ۱۶ ژوئن میزبان کنفرانس صلح اوکراین در نزدیکی شهر لوسرن خواهد بود. روسیه حضور نخواهد داشت. حدود ۹۰ کشور و سازمان مشارکت خود را در این رویداد اعلام کرده اند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد. ولادیمیر خوخلوف، سخنگوی سفارت روسیه در برن به اسپوتنیک گفته بود که سوئیس برای روسیه دعوتنامه ای برای شرکت در نشست اوکراین ارسال نکرده است و مسکو در هر حال شرکت نخواهد کرد.دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود گفت که روند مذاکرات اوکراین بدون مشارکت روسیه بی معنی است، اما باید درک کرد که چه فرمول صلحی در نشست سوئیس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 108327 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]