دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
108229
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱

راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری از زبان نماینده مشهد و کلات

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر کلام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری القا کننده وحدت به جامعه باشد، قطعا مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای انگیزه بیشتری پیدا خواهند کرد.



احسان عظیمی راد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: انتخابات در کشور ما مظهر مردم سالاری دینی است یکی از اقدامات تحولی که امام راحل در کشور انجام دادند، این بود که انقلاب اسلامی ایران را با پشتوانه مردمی ایجاد کردند؛ یعنی مردم جزو ارکان اصلی ایجاد یک نظام باشکوه به عنوان جمهوری اسلامی هستند. نقش مردم در انقلاب و نظام ما تعیین کننده است. بعد از گذشت ۴۵ سال از عمر انقلاب نیز ما انتخابات گوناگونی را را پشت سرگذاشتیم که همواره مردم در صحنه حضور پیدا کرده و تصمیم گیرنده اصلی بودند. در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نیز حضور مردم نقش تعیین کننده دارد.

کاندیداها امید به آینده را در برنامه های خود به جامعه تزریق کنند

وی در ادامه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات عامل افزایش قدرت ملی است. حضور مردم به این میزان موثر است. باید به هر شکل ممکن بستر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کرد. بحث وحدت در مشارکت مردم در انتخابات اثرگذار است.  اگر کاندیداها در صحبت‌ها، مناظرات و ارائه برنامه‌های خود، کلام آنان القا کننده وحدت به جامعه باشد، قطعا مردم امیدوارتر خواهند شد.  مردم احساس می کنند که عزم همه برای کمک به نظام و انقلاب جزم شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این وحدت بخشی خودش انگیزه مردم را برای مشارکت در انتخابات بالا خواهد برد. از سوی دیگر کاندیداها باید در ارائه برنامه‌های خود امید به آینده را به مردم تزریق کنند. یکی از برکات حضور مردم در تشییع پیکر رئیس جمهور شهید همین امید بود. مردم احساس کردند که یک فرد خدمتگزار واقعی را از دست داده‌اند و برای قدردانی از فردی که به آنها خدمت می کرد در صحنه حضور پیدا کردند و حقیقتا حضور اعجاب آمیزی بود.

کاندیداها برای حل مشکلات واقعی مردم برنامه ارائه کنند

وی در ادامه تاکید کرد: بنابراین امیدآفرینی به شدت در افزایش مشارکت مردم در انتخابات موثر است. نکته بعدی بیان واقعی مشکلات و ارائه راهکار برای حل آنان است. اگر کاندیداها مشکلی را مطرح کنند که مسئله اصلی مردم نیست و یا برنامه ای ارائه دهد که پشتوانه ای نداشته باشد، خودش در بین مردم واکنش منفی می آفریند. برنامه های کاندیداها باید مفید و کاربردی باشد. از سوی دیگر مردم توقع دارند که توجه ویژه رئیس جمهور آینده به ظرفیت های درون باشد.

وی افزود: بنده معتقد هستم که اگر مردم احساس کنند که نامزدها به توان داخلی کشور اعتقاد جدی دارند، انگیزه پیدا خواهند کرد. ما استعدادهای زیادی در داخل کشور داریم. معرفی کابینه نیز مهم است. کابینه کارآمد مردم را تشویق می کند تا مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشند. اگر مردم احساس کنند در انتخاب وزرا و ارکان دولتی زد و بند سیاسی حاکم نیست و شایسته سالاری حاکم است، امید و انگیزه آنان برای مشارکت در انتخابات بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 108229 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]