دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
106732
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

جوکار: ملت ایران بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای پافشاری می‌کند

نماینده یزد در مجلس گفت که ملت ایران براساس حقوق بین‌المللی تا پایان تحقق منافع ملی مبنی بر استفاده صلح آمیز انرژی هسته‌ای پافشاری خواهد کرد.



به گزارش ایسنا، محمد صالح جوکار در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی اسامی در تذکری گفت: در خصوص پیشنهاد سه دولت انگلیس، فرانسه و آلمان و صدور قطعنامه در شورای حکام سازمان انرژی اتمی لازم است به این موضوع اشاره کنم که این دستاورد کشورهای غربی برای تحت‌الشعاع قرار دادن افکار عمومی دنیا از موضوع فلسطین و کشتار مردم بی‌دفاع توسط رژیم جنایتکار و آدم‌کش صهیونیستی است؛ ابزار کهنه‌ای که توسط نظام سلطه غالبا علیه دولت‌ها و کشورهای مستقل به کار می‌رود و نشان‌دهنده بی‌خاصیتی و تحت سیطره بودن این نهاد بین‌المللی است. 

وی ادامه داد: این کشورها بدانند ملت ایران بر اساس حقوق بین‌المللی خود تا پایان تحقق منافع ملی مبنی بر استفاده صلح آمیز انرژی هسته‌ای پافشاری خواهد کرد.

نماینده یزد در ادامه در تذکری به وزیر نیرو با بیان این که امروز شاهد کم آبی و بی آبی در مناطق مختلف شهر یزد هستیم افزود: خط انتقال آب به استان یزد یک روز به بهانه فنی و روز دیگر به بهانه محیط زیست متوقف می‌شود؛ خط انتقال آب از خلیج فارس به استان توسط سید شهدای خدمت آیت الله رئیسی دو سال پیش کلنگ‌زنی شد اما چند درصد این خط انتقال را عملیاتی کردید؟

جوکار در تذکر دیگر خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: متأسفانه معوقات رتبه‌بندی معلمان در سال‌ها ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ عملیاتی نشده است. باید احکام بازنشستگان سال ۱۴۰۱ هرچه سریعتر بر اساس اصلاح قانون رتبه‌بندی انجام شود تا صندوق بازنشستگی بتواند اصلاح حقوق آنها را انجام دهد.

وی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص معطل کردن مسکن ملی و عدم تسریع در فرآیند تخصیص زمین منابع طبیعی برای ساخت مسکن ملی در روستاها و حریم شهرها افزود: متأسفانه بعد از گذشت دو سال تاکنون نسبت به این موضوع و حل مشکلات موجود اقدامی صورت نگرفته است. از طرف دیگر قطع روزانه ۵ ساعت برق چاه‌های کشاورزی می‌تواند آثار مخربی بر محصولات کشاورزی و خشک شدن مزارع و باغات به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 106732 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]