دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
106135
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۵:۰۵

تهمت و بی اخلاقی از جانب نامزدها باعث منفور شدنشان می‌شود/ در انتخابات ۱۴۰۰ شهید رئیسی اخلاق مداری خود را نشان داد

به گزارش مشرق، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره فرآیند انتخابات بیان کرد: اولین ویژگی انتخابات این است که باید آزاد باشد. یعنی مردم بتوانند به فردی که می‌خواهند رای دهند و این دستاورد انقلاب برای ملت ایران است. بسیاری از جوانان امروز نمی‌دانند زمانی که ما جوان بودیم حتی فکر این […]



به گزارش مشرق، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره فرآیند انتخابات بیان کرد: اولین ویژگی انتخابات این است که باید آزاد باشد. یعنی مردم بتوانند به فردی که می‌خواهند رای دهند و این دستاورد انقلاب برای ملت ایران است.
بسیاری از جوانان امروز نمی‌دانند زمانی که ما جوان بودیم حتی فکر این را هم نمیکردیم که روزی بتوانیم در انتخابات رای دهیم؛ زیرا می‌دانستیم که انتخابات آزاد نیست و مردم سالاری وجود ندارد و همه چیز از قبل تعیین شده بود. البته ما فقط انتخابات مجلس داشتیم.

هیچ چیزی به اندازه حضور مردم در صحنه باعث ناکامی دشمنان انقلاب نمی شود
وی ادامه داد: پیش از انقلاب کسی در انتخابات شرکت نمی‌کرد به جز افرادی که مد نظر داشتند و این صرفا نمایشی از انتخابات بود. انتخابات در تراز جمهوری اسلامی اولین ویژگی اش انتخابات آزاد است و امروز شاهدیم که در چهار چوب قانون اساسی عده‌ای آزادانه داوطلب می‌شوند، صلاحیتشان بررسی می‍‌شود و بعد هم اعلام میشود و در مرحله بعد هم آزادانه افکار یکدیگر را نقد میکنند؛ مردم هم از صدا و سیما می‌بینند و رای می دهند. سلامت انتخابات هم از شرایطی است که انتخابات در تراز جمهوری اسلامی آن را دارد.
حداد عادل با اشاره به تبلیغات دشمنان در زمینه عدم حضور مردم در صحنه انتخابات بیان کرد: هیچ چیزی به اندازه حضور مردم در صحنه باعث ناکامی دشمنان انقلاب نمی شود. دشمنان خیلی وحشت دارند از اینکه مردم در صحنه‌های سیاسی حاضر شوند از همین رو نیز به روش‌های مختلف در تلاشند تا مردم را از کنش گری سیاسی دلسرد کنند. حضور باشکوه مردم هم یک پیام دلگرم کننده برای دوستان انقلاب در داخل کشور و هم در بیرون کشور دارد خصوصا در منطقه و یک پیام هم برای دشمنان انقلاب دارد مبنی بر اینکه ملت ایران همچنان در صحنه حضور دارند.

در انتخابات ۱۴۰۰ شهید رئیسی به خوبی اخلاق مداری خود را نشان داد
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخلاق مداری را از ویژگی های بارز شهید رئیسی دانست و با اشاره به لزوم رعایت این مهم در امر انتخابات خاطر نشان کرد: ما به خاطر داریم که در انتخابات ۱۴۰۰ شهید رئیسی به خوبی اخلاق مداری خود را نشان داد. زمانی که به ایشان تهمت میزدند تهمت آنها را با تهمت پاسخ نمیداد و حتی عصبانی هم نمیشد و بسیاری از اوقات از خود دفاع هم نمیکرد. اما مردم شاهد صداقت ایشان بودند و به صداقت ایشان رای دادند و این صداقت بارزترین صفتی بود که در این سه سال ریاست جمهوری مردم شاهد آن بودند.
وی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی باید رعایت کنند و بدانند بنا با تعبیر مقام معظم رهبری هرکس که تهمت بزند و لجن پراکنی داشته باشد بیشتر در چشم مردم منفور میشود. امیدوارم که این انتخابات از این منظر شایسته ملت ایران باشد.

طبق برخی نظرسنجی‌ها سطح مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بالاتر از انتخابات دور قبل است
حداد عادل خاطر نشان کرد: من به مشارکت بیشتر مردم به نسبت دو انتخابات اخیر امیدوارم. یک علت آن حضور مردم در بدرقه “شهدای خدمت” است. رهبر انقلاب این حضور  را تعبیر به حماسه کردند و مضمون صحبتشان این بود که مردم هوشمندانه توانستند این عزاداری را به فرصت”حماسه سازی” تبدیل کنند.ایشان  همچنین تاکید کردند که مردم در این انتخابات باحضور حماسی پای صندوق رای این بدرقه حماسی را تکمیل کنند. بنابراین ما خوشبین هستیم.
البته طبق برخی از نظر نظر سنجی های که انجام شده حکایت از این دارد که هم اکنون سطح مشارکت بالاتر از انتخابات دور قبل است.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 106135 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]