چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
106312
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳

کشورهای غربی در اعلامیه نرماندی متعهد شدند به کمک به کی یف ادامه دهند

در اعلامیه نرماندی که دیروز پنجشنبه به مناسبت هشتادمین سالگرد فرود متحدان غربی در اروپا منتشر شد، گفته می شود ایالات متحده، کانادا و شرکای اروپایی آنها قصد دارند “هر قدر که لازم باشد” و تا زمان احیای صلح در اروپا از اوکراین حمایت کنند.



به گزارش اسپوتنیک، در این سند که از طرف ایالات متحده، کانادا، استرالیا، بریتانیا و بیش از ده ها کشور غربی منتشر شده، آمده است:” امروز، این اصول هنوز اساس تعاملات ما با بقیه جهان باقی مانده و در عین حال ما خودمان تلاش می کنیم هنجارهای جهانی را تقویت کرده، ارزش ها را به پیش برده و از توسعه پایدار برای همه حمایت کنیم. آنها ما را در تلاش هایمان برای حمایت از اوکراین در دفاع از خود در برابر جنگ تجاوزکارانه روسیه هر قدر که برای احیای صلح در اروپا لازم باشد، راهنمایی می کنند”.امضاکنندگان این اعلامیه تاکید کردند که برای ناتو نقشی محوری در حفظ امنیت اروپا، فراآتلانتیک و جهانی قائل هستند. استدلال می‌شود که اتحادیه آتلانتیک شمالی و مشارکت‌های مرتبط “ماهیتی کاملاً تدافعی دارند و هیچ تهدیدی برای امنیت سایر کشورها ایجاد نمی‌کنند”. وظیفه اصلی تلاش های جمعی کشورهای متحد “دفاع از صلح و حفظ آن” عنوان شده است.علاوه بر این، این سند به طور خاص به لزوم حفظ اصل مصون‌ناپذیری تمامیت ارضی کشورها و غیرقابل قبول بودن تجدید نظر در آنها با توسل به زور اشاره می‌کند.بایدن: آمریکا اجازه حمله به مسکو با سلاح های آمریکایی را نخواهد داددیروز, ۱۵:۰۳در پایان اعلامیه نرماندی آمده است: “هنگامی که سربازان متفقین ۸۰ سال پیش در نرماندی پیاده شدند، آنها تازه راه طولانی و قهرمانانه خود را برای پیروزی آغاز می کردند. این یک پیروزی برای آزادی و همه آن اصولی بود که نظم جهانی ما بر آن استوار است و امروز دوباره در معرض تهدید قرار دارد. همانطور که شجاعت آنها را به یاد می آوریم، وظیفه تاریخی خود را برای دفاع از این آرمان ها به یاد بیاوریم”.روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع حل و فصل درگیری است ، کشورهای ناتو را مستقیماً به درگیری کشانده و به منزله ” بازی با آتش است”. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل نظامی در انگلیس ، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری شرکت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 106312 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
اسپوتنیک 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]