چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
105268
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۴۱

نقشه جدید تروئیکای اروپایی برای ایران

با توجه به طرح موضوع تنظیم پیش‌نویس‌‎ قطعنامه‌ای ضدایرانی از سوی دیپلمات‌های اروپایی شورای حکام در برخی گزارش‌های رسانه‌ای، به نظر می‌رسید که بیشتر با یک بازی هماهنگ با کاخ سفید مواجه باشیم که اتفاقا شرایط را برای اروپا و آمریکا سخت‌تر می‌کند و نه برای ایران.



به گزارش اسپوتنیک- “میخائیل اولیانوف” نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین قبل از آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در توئیتی گفت: جلسه ماه ژوئن شورای حکام آژانس فردا آغاز خواهد شد. به نظر نمی‌رسد که بی‌سروصدا برگزار شود.روح الله مدبر کارشناس مسائل بین الملل درباره این پیام اولیانوف به اسپوتنیک گفت، دراین خصوص باید به دو نکته فوق‌العاده حائز اهمیت اشاره‌ کنیم. اول، اینکه تروئیکای اروپایی سیاست‌های خصمانه خود علیه مردم ایران را ادامه داده و در شرایط فعلی اقدامی را انجام بدهند، این موضوع علاوه‌ براینکه به ظاهر نشان دهنده‌ شکاف بین اروپا و آمریکا است، اما یک بازی هماهنگ با کاخ سفید است که شرایط را برای اروپا و آمریکا سخت‌تر می‌کند و به هیچ وجه شرایط را برای ایران بدتر نمی‌کند.واکنش کنعانی به بیانیه تروئیکای اروپایی در مورد موشک فتاح۲۱ دسامبر ۲۰۲۳, ۲۰:۱۴مدبر افزود، علت این است که اقدام آنها بیان‌گر بی توجهی به رویکرد دوستانه و گفتگوهای صلح‌آمیزی است که ایران در این مدت با آژانس بین‌المللی اتمی داشته‌ است.نکته بعدی اینکه تروئیکای اروپایی در صدد است که در آستانه انتخابات‌ ریاست‌جمهوری سیگنالی به عناصر غرب‌گرا و وابستگان به غرب بدهد که این نیز یک اقدام تبلیغاتی است و برای عناصر غرب‌گرا منفی خواهد بود. به این علت که ملت ایران بیشتر از پیش در مسئله خیانت غرب در گفتگوها آگاه تر می‌شوند و همان تعبیری که رهبر انقلاب اسلامی ایران امروز در سخنانی مطرح کرد که مردم ایران از کسانی‌که به خنده غرب خشنود می‌شوند، اعتمادی ندارند.پس این مسئله یک باخت برای تروئیکای اروپایی است و شکافی ظاهری بین اتحادیه اروپا و آمریکا، یک بازی هماهنگ بین ساکنان‌ باکینگهام، کاخ سفید و الیزه و یک دستاورد غلط و نادرست برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که تهران را در اتخاذ سیاست‌های قاطعانه و پاسخ دقیق و صریح به بد عهدیهای اتحادیه اروپا بسیار مصمم‌تر خواهد کرد.مدبر در پایان افزود، بهترین راه تروئیکای اروپایی این است که به مذاکراتی که با ایران داشتند متعهد باشند و بجای شیطنت و اختلاف افکنی فضا را به سمت تعامل و همکاری پیش ببرند. پس تاکید می‌کنم که به هیچ وجه هیچ سیگنال منفی به سمت تهران‌ نیست و اتفاقا این شرایط بد برای تروئیکای اروپایی خواهد بود. البته ایران نیز از متحدان خود انتظار دارد از سیاست خصمانه ای که اروپا قراره علیه ایران بگیرد برخورد قاطع انجام بدهند و ما نیز دیدیم که همواره مسکو سیاست همکاری دوستانه و نزدیکی با تهران‌ داشته و برابر رویکرد زیادی خواهانه تروئیکای اروپایی ایستادگی کرده‌ است.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 105268 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 49 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 60 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]