دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
105481
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

موفقیت ترکیه در تست پرواز بیرقدار از سکوی پرش ناو هواپیمابر / عکس

هواپیمای جنگی بدون سرنشین جدید ترکیه (UCAV) با نام بیرقدار TB3، اولین آزمایش پرش اسکی خود را روز شنبه از باند زمینی با موفقیت انجام داد. بیرقدار جدید با بال‌های تاشونده و قابلیت‌های بهبودیافته برای پرواز از اولین ناو هواپیمابر این کشور طراحی شده است.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هواپیمای جنگی بدون سرنشین جدید ترکیه (UCAV) که برای اولین ناو هواپیمابر این کشور طراحی شده است؛ اولین آزمایش پرش اسکی خود را روز شنبه از باند زمینی با موفقیت انجام داد.

TCG Anadolu اولین ناو هواپیمابر بدون سرنشین جهان نیز نامیده می‌شود که توسط ترکیه در سال گذشته راه‌اندازی شد. پرش‌های اسکی معمولاً برای پرتاب هواپیما از ناوهای هواپیمابر فاقد منجنیق استفاده می‌شود. به جز ایالات متحده و چین، ناوهای هواپیمابر دیگر کشورها از سکوی پرش برای به پرواز درآوردن هواپیماها استفاده می‌کنند.

پهپاد تهاجمی TB۳ که نسخه‌ای با قابلیت باند کوتاه بایراکتار TB۲ است، اولین در نوع خود است که توانایی جمع کردن بال‌های خود را دارد. این پهپاد در حال تبدیل شدن به اولین پهپاد جنگی جهان است که قادر به برخاستن و فرود آمدن بر روی شناورهای باند کوتاه مانند TCG Anadolu است.

ویدئویی که توسط این شرکت به اشتراک گذاشته شده است نشان می‌دهد که پهپاد قبل از بلند شدن از یک سطح شیبدار خمیده به سمت بالا تحت شرایطی مشابه شرایط TCG Anadolu در باند فرودگاهی در شمال غربی ترکیه در حال پرواز است.

TB۳ اولین پرواز خود را در اواخر اکتبر سال گذشته انجام داد. قبلاً تست‌های عملکرد و شناسایی سیستم را در ارتفاع کم، متوسط و بالا انجام داده است. تا به امروز، این پلتفرم بیش از ۳۹۵ ساعت زمان پرواز را در طول روند آزمایشی خود ثبت کرده است.

در یک پرواز آزمایشی در دسامبر گذشته، پهپاد تهاجمی بومی به مدت ۳۲ ساعت در هوا باقی ماند و مسافتی معادل ۵۷۰۰ کیلومتر را طی کرد. مارس امسال، برای اولین بار مجهز به سامانه شناسایی، نظارت و هدف گیری الکترواپتیکال ASELFLIR-۵۰۰ شد.

موفقیت ترکیه در تست پرواز بیرقدار از سکوی پرش ناو هواپیمابر / عکس

انتظار می‌رود که TB۳ بتواند بیشتر در هوا بماند، به ارتفاعات بالاتر برود و سلاح‌های بیشتری نسبت به TB۲ حمل کند.

این پهپاد تهاجمی از موتور جت نیرو می‌گیرد و ظاهری شبیه به جت‌های جنگنده نسل پنجم دارد. این پهپاد علاوه بر ماموریت‌های معمولی، قادر به انجام درگیری‌های هوا به هوا نیز خواهد بود. قابلیت‌های Bayraktar TB۳ دارای نوآوری‌های کلیدی برای وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین در این کلاس است.

این پهپاد بومی که قابلیت ارتباط فراتر از خط دید را نیز خواهد داشت، از فواصل بسیار دور قابل کنترل است.

منبع: dailysabah

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 105481 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]