شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ /
105483
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

مرگبارترین توپخانه جهان: شلیک متوالی ۱۲۰ گلوله با سرعت هایپرسونیک

آژانس فناوری و لجستیک ژاپن در ۳۰ مه (۱۰ خرداد) اعلام کرد که شرایط برای همکاری در زمینه فناوری‌ توپ ریلی با فرانسه و آلمان فراهم شده است. توپ ریلی ژاپن (ریل‌گان) می‌تواند تا ۱۲۰ گلوله توپ ۳۲۰ گرمی را با سرعت بیش از ۲ کیلومتر بر ثانیه شلیک کند.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هدف این توافق بررسی فرصت‌های مشترک در توسعه این سیستم تسلیحاتی پیشرفته است؛ وزارت دفاع ژاپن تلاش‌های مستمری را برای دستیابی زودهنگام به فناوری تفنگ‌های ریلی انجام می‌دهد.

همین هفته گذشته، گزارش شد که آژانس فناوری و لجستیک ژاپن پرسنلی را به نیروی دریایی ایالات متحده اعزام کرده است تا توسعه تفنگ ریلی را پیش ببرد و از تخصص ایالات متحده برای تسریع در کاربرد عملی این فناوری استفاده کند.

پیش از این، ژاپن از توسعه یک توپ ریلی (ریل‌گان) متوسط با قابلیت پرتابه ۳۲۰ گرمی با سرعت اولیه ۲۲۳۰ متر بر ثانیه (۷ برابر سرعت صوت، محدوده هایپرسونیک) خبر داده بود. این توپ ریلی تا شلیک بیش از ۱۲۰ گلوله استقامت دارد و قدرت شارژ آن ۵ مگا ژول است، هرچند که طراحان ژاپنی انرژی شارژ ۲۰ مگا ژول را هدف قرار داده‌اند که به معنی شلیک گلوله‌های ۴ برابر سنگین‌تر یا شلیک گلوله‌های فعلی با سرعت ۲ برابر است.

مرگبارترین توپخانه جهان: شلیک متوالی ۱۲۰ گلوله با سرعت هایپرسونیک

تفنگ ریلی وسیله‌ای است که با استفاده از آهنربای مغناطیسی و القای الکترومغناطیسی، جسمی فلزی را شتاب دهد. روش کار آن شبیه به قطارهای مغناطیسی (مگ‌لو) است که به‌سرعت شتاب می‌گیرند. وقتی از منبع ولتاژ قوی استفاده شود، تفنگ ریلی می‌تواند پرتابه را با سرعت بسیار زیاد شلیک کند و به عنوان سلاحی قوی عمل کند. 

تفنگ‌های ریلی از پرتابه‌های پرسرعت برای فرا رفتن از قابلیت‌های توپخانه‌های معمولی استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده جهش قابل توجه در فناوری نظامی است. این ابتکار بخشی از استراتژی گسترده‌تر ژاپن برای ارتقای قابلیت‌های دفاعی خود در برابر تهدیدات هوایی و دریایی است. 

منبع: defence-blog.com

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 105483 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
مشرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
آفتاب 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]