چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
104531
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱:۴۵

روسیه اولین ربات کامیکادزه زمینی در جهان را ساخت + عکس

روسیه اولین ربات کامیکازه FPV زمینی به نام “دپشا” (Depesha) را ساخته است که می تواند پرسنل و تجهیزات دشمن و همچنین استحکامات از نوع “دندان اژدها” را نابود کند.



به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی شرکت دولتی “روستخ” روسیه ضمن اعلام این مطلب گفت: شرکت “Holding “High-Precision Complexes” (بخشی ازروستخ) مجتمع های رباتیک چند منظوره “دپشا” و “باگی ” را توسعه داده است. ربات “دپشا” بر روی یک پلتفرم ردیابی مونتاژ شده است و توسط اپراتور با استفاده از جوی استیک و کلاه ایمنی FPV کنترل می شود. مجتمع روباتیک “باگی” دارای یک سکوی چرخدار است، با استفاده از یک جوی استیک و یک تبلت می توان از هر دو ربات به عنوان هواپیماهای بدون سرنشین کامیکادزه برای از بین بردن اهداف دشمن استفاده کرد. “اکنون ربات‌های “دپشا” و “باگی” از جمله در منطقه عملیات ویژه نظامی علیه ارتش اوکراین مورد آزمایش قرار می گیرند.ظرفیت بار “دپشا” ۱۵۰ کیلوگرم و ظرفیت بار “باگی” ۲۵۰ کیلوگرم است. این باعث می شود این ربات ها دستیاران قابل اعتمادی برای جنگجویان در خط مقدم جبهه باشند. آنها می توانند به سرعت و بی سر و صدا آذوقه، مهمات، سوخت را به خط مقدم برسانند و حتی سربازان مجروح را تخلیه کنند.انواع مختلف هر دو ربات در می توانند برای از بین بردن پرسنل دشمن، استحکامات یا پناهگاه ها، نقاط مستحکم تیراندازی و سنگرها استفاده شوند.علاوه بر این، آنها به غلبه بر و پاکسازی موانع دفاعی مانند “دندان های اژدها” کمک می کنند تا مسیر عبور تانک ها و خودروهای زرهی را فراهم کنند.هر دو ربات همچنین می توانند وظایف مین روبی را انجام دهند.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 104531 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
مشرق 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]