دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
104565
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱:۵۴

اخبار سیاسی ۱۲ خرداد؛ آخرین اخبار از تعطیلی شنبه‌ها/لایحه عفاف‌وحجاب در نوبت رسیدگی

«تعطیلی شنبه‌ها»،‌ «انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم» و «سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)» از موضوعات مهم خبری دوازدهم خرداد ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.



به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در نشستی خبری با حضور رسانه‌های داخلی به ارائه گزارشی از آخرین طرح ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان پرداخت.

هادی طحان نظیف درباره آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب تاکید کرد: درباره این لایحه در مراحل قبل هم ما به عنوان شورای نگهبان ایراد داشتیم و هم هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص ایراداتی را داشتند که اخیرا هیئت عالی اعلام کرده که ایرادات برطرف شده است و این موضوع در نوبت رسیدگی در شورای نگهبان قرار دارد.

این عضو حقوق دان شورای نگهبان همچنین درباره وضعیت مصوبه افزایش تعطیلات آخر هفته اظهار کرد: در حال بررسی این مصوبه هستیم و به محض پایان بررسی‌ها، اطلاع رسانی خواهد شد.

امروز همچنین هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس هیات عالی نظارت و با حضور اکثریت اعضاء تشکیل جلسه داد و با تعطیلی شنبه‌ها موافقت نکرد.

دراین جلسه مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص جدول تطبیق لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس تبصره ۳ این لایحه تمامی دستگاههای اجرایی موظف به تنظیم ساعات کار خود در پنج روز هفته از روز یکشنبه تا پنج شنبه شده بودند که اعضا پس از استماع گزارش سازمان امور اداری و استخدامی و نیز بیان دیدگاه های مسئولان اتاق بازرگانی به بیان دیدگاه های خویش در قالب موافق و مخالف این مصوبه پرداختند. سپس رای گیری به عمل آمد و در نتیجه این بخش از لایحه با جز ۲ و تبصره ۴ این ماده از جهت ناعادلانه بودن مغایر جز ۱۰ بند ۹ سیاست های کلی نظام قانونگذاری تشخیص داده شد. علاوه بر این، اعضای هیات عالی، تبصره ۴ را به دلیل افزایش هزینه‌های بخش خصوصی مغایر بند ۱۱ سیاست های کلی تشویق سرمایه گذاری دانستند.

عضو هیات رئیسه مجلس دوازدهم هم به تشریح روند بررسی ایرادات هیات عالی نظارت به تعطیلی «شنبه‌ها» و «کاهش ساعت کاری کارکنان دولت» پرداخت و گفت: باید نظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص از طریق شورای نگهبان به مجلس ارائه شود تا تصمیم‌گیری برای رفع ایراد صورت گیرد. برداشتم این است که تقریبا تعطیلی «شنبه‌ها» منتفی شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مخالفت هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با تعطیلی «شنبه‌ها» گفت:

****

رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این دو روز را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری  در جمع خبرنگاران، گفت: طبق سال‌های گذشته سخنران مراسم  ۱۴ خرداد مقام معظم رهبری هستند. دلدادگان و مشتاقانه امام خمینی از سراسر کشور در حرم ایشان اجتماع خواهند کرد. در سایر استان‌ها نیز مصلی ها، مساجد، تکایا، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در شهرهای مذهبی و غیر مذهبی برنامه‌های مفصلی خواهند داشت. در این مراسم از رئیس جمهور و همراهان شهید ایشان نیز تجلیل می‌شود.

مراسم سی‌وپنجمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمهالله‌علیه) ۸ صبح روز دوشنبه-چهاردهم خرداد ۱۴۰۳،  با حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز می‌شود. 

****

محمد باقر قالیباف در اجلاس بین المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» با بیان اینکه امام خمینی (ره) تحول‌آفرین بود نه تنها امام برای مردم ایران بلکه برای تمام آزادگان جهان الگویی بی‌نظیر بود، افزود: تحول امام نه فقط برای ایران بلکه برای جهان اسلام اثرگذار بود. رژیم صهیونیستی نهایت تلاش خود را به کار گرفت تا نسل جدید فلسطینی‌ها را از سرزمین اشغالی کوچ دهد اما نسل جدید فلسطین این رویای پریشان را برهم زد و همانطوری که امام خمینی (ره) از ۶۰ سال پیش بیان کرده بود رویای خام صهیونیست‌ها را برهم زدند. امروز این جوانان مقاوم‌تر از هر نسلی پای آرمان فلسطین ایستاده‌اند. این تحول‌آفرینی برخاسته از اراده و هدایت مردمی الهی بر پایه سنت‌های الهی بود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

باید از هر ابزاری برای آگاهی‌بخشی به دنیا در خصوص مظلومیت فلسطین استفاده کرد

هر گامی در جهت تبیین حق، رژیم صهیونیستی را به تنگنا خواهد برد

قتل عمد رژیم صهیونیستی در رفح/شاهد استمرار نسل‌کشی فلسطینی‌ها هستیم

****

در جریان سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،‌ تا ساعت ۱۶ رسولی‌نژاد نماینده ادوار مجلس،‌ وحید حقانیان،‌ مسعود پزشکیان،‌ علیرضا زاکانی و حبیب‌الله ده‌مرده با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

وحید حقانیان پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: با تصمیم شخصی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌ام.

مسعود پزشکیان هم بعد از ثبت‌نامش با بیان اینکه کاری که ما و مجریان کشور باید انجام دهیم ارائه حرفهای جدید یا راه‌حل‌های جدید نیست،‌ گفت: برای اینکه بتوانم به شکل‌گیری مشارکت پرشور در انتخابات کمک کنم، وارد عرصه انتخابات شدم. 

همچنین احمد رسولی‌نژاد بعدی از پایان مراحل ثبت نامش،‌ با بیان اینکه شعار تبلیغاتی اینجانب «دولت خوب، اقتصاد خوب» است، اظهار کرد: در عصر حاضر ضرورت‌های سیاسی و اقتصادی تغییر کرده و شکل تازه ای به خود گرفته است. در روابط جدید دولت باید سیاستگذار و تعیین کننده خط مشی های کلی باشد و بر اساس قانون، بخش خصوصی را در افزایش تولید یاری کند. امروز در کشورهای توسعه یافته، دولت و حاکمیت خوب از جمله مواردی است که کشورها بر اساس آن رتبه بندی اقتصادی می شود و از این طریق مردم را به پیشرفت می‌رسانند و سعادت و رفاه را برای آنان به ارمغان می آورند.

در دو روز گذشته ثبت‌نام ۹ کاندیدا در انتخابات قطعی شده است که عبارتند از: محمدرضا صباغیان و قدرتعلی حشمتیان از جریان مستقل، مصطفی کواکبیان و عبدالناصر همتی از جناح اصلاح‌طلب، عباس مقتدایی، سعید جلیلی، محمد خوش‌چهره، محمود احمدی‌بیغش از جبهه اصولگرا و علی لاریجانی با سابقه اصولگرایی در گذشته و تمایل به اعتدالگرایی در سال‌های اخیر.

حاشیه‌ و متن سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 104565 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]