جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ /
104631
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱

قالیباف تخلف در شمارش آراء هیات رئیسه را تایید کرد /بررسی به حراست سپرده شد

عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده مجلس در نامه‌ای سرگشاده از تأیید بروز تخلف توسط محمدباقر قالیباف و سپردن مسوولیت بررسی آن به حراست مجلس خبر داد.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با انتشار یک نامه سرگشاده در کانال تلگرامی خود خطاب به نمایندگان مجلس خواستار عذرخواهی مجلس از ملت، معرفی متخلفین انتخابات هیات‌رییسه مجلس به مردم و برخورد با آنها شد.

بنابر روایت روزنامه اعتماد، وی در این نامه نسبت به تسری روند این تخلفات به دیگر فرآیندهای تصمیم‌گیری مجلس هشدار داده و تاکید کرده: «متاسفانه رفتارهای غلطی در جریان این رای‌گیری وجود داشت که سکوت درباره آن فقط و فقط راه را برای خطاهای بزرگ‌تر در آینده و خدشه بیشتر به اعتبار مجلس و اعتماد عمومی باز خواهد کرد.»

متن این نامه به شرح زیر است:

همکاران محترم نماینده، با سلام، برگزاری انتخابات هیات‌رییسه مجلس در اولین قدم پس از افتتاح دوره دوازدهم، با کیفیتی که انجام شد باید یک سوال مهم را در ذهن همه ما ایجاد کند؛ پیام چنین انتخاباتی با این همه حواشی و اشتباهات فاحش در یک کار ساده یعنی خواندن رای برای جامعه چیست؟ آیا مجلسی که نتواند امانتدار رای خود باشد می‌تواند امانتدار خوبی برای ملت باشد؟

در روزهایی که حواشی این انتخابات برای برخی از نمایندگان و بسیاری از کنشگران سیاسی بهانه یک منازعه جناحی جدید و زد و خوردی تازه بود. مساله، اما به زعم من این است که در واقعیت اعتبار کل مجلس و حتی کلیت بازیگران سیاسی در این رخداد آسیب دید. بیایید قدری فارغ از نگاه‌های جناحی و تعصبات سیاسی به این رویداد بنگریم. بیایید شعارهای انتخاباتی جناح‌های مختلف را به یاد بیاوریم:

ما می‌خواستیم اعتماد ملی را بازسازی کنیم. بهبودبخش مشروعیت نظام سیاسی باشیم. عقلانیت را در مجلس متجسم کنیم. بر ضد فساد و رانت باشیم.در تقابل با ناکارآمدی و سوء مدیریت باشیم به دنبال بهبود شفافیت برویم و….اما از شما می‌پرسم آیا این اقدام در تضاد با همه این شعارها و آرمان‌ها نبود و نیست؟عزیزان نماینده!

با آنچه که رخ داد خودمان به دست خودمان اسباب تشدید آسیب و بی اعتمادی عمومی به نهاد مجلس را فراهم کردیم. باید بترسیم که همین روند و اشتباهات در ادامه کار به دیگر فرآیندهای تصمیم‌گیری مجلس تسری پیدا کند؛ از انتخاب روسای کمیسیون‌ها و رای اعتماد به وزرا گرفته تا تصویب قوانین و رای دادن به بودجه سالانه کشور و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی.

آنچه رخ داده یک اشتباه کوچک نیست. مجلس نتوانسته یک شمارش ساده آرا را به درستی انجام دهد و مردم حق دارند بپرسند که چنین مجلسی چطور خواهد توانست کارهای بزرگ‌تری انجام دهد. مردم حق دارند اعتمادشان به ما تضعیف شود.

متاسفانه رفتارهای غلطی در جریان این رای‌گیری وجود داشت که سکوت درباره آن فقط و فقط راه را برای خطاهای بزرگ‌تر در آینده و خدشه بیشتر به اعتبار مجلس و اعتماد عمومی باز خواهد کرد.قرار بوده و هست که مجلس از حق و منافع مردم دفاع کند، حالا کار به جابه‌جا کردن رای خودمان با روش‌های ناصواب رسیده؟

اگر ما برای مجلس هنوز اندکی اعتبار و برای رای مردم ذره‌ای ارزش قایل باشیم نباید از این اتفاق به ظاهر ساده بگذریم. نباید آنچه که رخ داده را به این جریان و آن جریان و این نماینده و آن نماینده فرو بکاهیم. اعتبار کل مجلس و مهم‌تر از آن عهد ما با مردم و قسم نمایندگی‌مان در اینجا در معرض خطر قرار گرفته است.

تنها راه منطقی برای احیاء حیثیت مجلس و اعتماد عمومی نسبت به قوه مقننه آن است که بیاییم و همه ما ۲۹۰ نفر به صورت جمعی مسوولیت آنچه که رخ داده را بپذیریم و فارغ از هر نگاه سیاسی کمک کنیم تا متخلفین شناسایی و معرفی شده و در نهایت مورد برخورد متناسب قرار بگیرند.

چرا که هم اکنون شائبه بروز تخلف در شمارش آراء و اعلام نتایج آن بسیار جدی است تا حدی که آقای قالیباف نیز خطاب به نمایندگان بروز تخلف را تایید کرده و وعده دادند که بررسی آن را به حراست بسپرند. امروز حفظ اعتبار و حیثیت جایگاه نمایندگی ملت و شأن قوه مقننه منوط به رفتار غیرجناحی و ملی ما در قبال این موضوع است.

۲۷۲۱۹

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 104631 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]