چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ /
104200
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۰

مقام‌های آمریکایی از تاثیر نامه رهبر انقلاب بر دانشجویان آگاه هستند

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به نامه مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا تصریح کرد: این نامه به همراه نامه‌های پیشین مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان و جوانان غربی، سندهایی هستند که از یک هندسه فکری برخوردارند.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، در نامه‌ای خطاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آن‌ها را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و بر تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تأکید کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: جوانان عزیز دانشجو در ایالات متحده‌ آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شماست. شما اکنون در طرف درست تاریخ که در حال ورق خوردن است، ایستاده‌اید.

«حمیدرضا غلامزاده» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ایسنا در مورد نامه مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: این نامه بیانگر توجه یک رهبر جهانی به فعالیت‌ها و اقدامات دانشجویان و جوانان در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است و این نشان می‌دهد که صدای اعتراضات این دانشجویان شنیده شده است و این حداقل سیگنال و برداشتی است که می‌توان از این نامه داشت. 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در عرصه سیاست داخلی همواره بر روی جذب حداکثری و توجه به نقاط مشترک تاکید کرده‌اند، ادامه داد: ایشان در سطح جهانی نیز این سیاست را دنبال کرده و در واقع بر روی نقطه اشتراک یعنی مخالفت و مبارزه با ظلم که برگرفته از فطرت انسانی است، دست گذاشته‌اند.

مقام‌های آمریکایی از تاثیر نامه رهبر انقلاب بر دانشجویان آگاه هستند

تجمع دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا

در بخش دیگری از نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی آمده است: بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمک‌های انگلیسی، دولت ایالات متحده‌ آمریکاست که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است.

رهبر انقلاب همچنین نوشتند: دولت آمریکا و شرکایش، حتی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متحده در قبال جنایت هولناک غزه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فراگیری اعتراضات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های دیگر کشورها، نوشته‌اند: به‌جز شما دانشجویان ده‌ها دانشگاه در ایالات متحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این می‌تواند در قبال شدت عمل پلیسی دولت و فشارهایی که بر شما وارد می‌کنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی می‌کنم و ایستادگی شما را ارج مینهم.

غلامزاده با اشاره به این موضوع که دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به‌رغم هزینه‌هایی که برای آن‌ها وجود داشت، پا به عرصه گذاشتند و در برابر بی‌عملی حاکمان و دولت‌های خود در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند، این اقدام را «اتفاق بزرگی» توصیف کرد و گفت: به نظرم این نامه و نامه‌های پیشین مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان و جوانان غربی و آمریکایی را باید سندهایی دانست که دارای یک هندسه فکری هستند. این نامه‌ها قطعاً می‌توانند بر روی مبانی فکری جوانان غربی که تشنه شنیدن حرف‌های جدید هستند، تاثیر بگذارد و به آن‌ها در این زمینه کمک کند. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه مبانی فکری این جوانان و دانشجویان که در فضای فکری غرب زندگی کرده‌اند، مبتنی بر آموزه‌های لیبرالی است، افزود: این افراد بارها واژه‌ هایی مانند آزادی، برابری و عدالت را شنیده‌اند ولی در مقاطع مختلف، نقض این مسائل را در رفتار حاکمان کشورهای خود مشاهده کرده‌اند و در همین چهارچوب دچار بحران هویتی شده‌اند و در همین راستاست که آقای فوکویاما کتاب «هویت» را در مورد آن‌ها می‌نویسد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه باید اهمیت راهبردی این نامه را فهم کرد، گفت: قرار نیست که این نامه در کوتاه‌مدت به دست این دانشجویان برسد و ما بلافاصله اثرات آن را ببینیم، این یک سند است که یک شاکله فکری را ایجاد کرده است و به مرور و دراز مدت اثرات خود را نمایان می‌کند.

مقام‌های آمریکایی از تاثیر نامه رهبر انقلاب بر دانشجویان آگاه هستند

تجمع دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا

غلامزاده با اشاره به واکنش برخی از مقامات آمریکایی به این نامه از جمله «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که نوشته بود «وقتی رضایت آیت‌الله را جلب کرده‌اید، آمریکا را از دست داده‌اید»، گفت: علت واکنش آن‌ها این است که آن‌ها به خوبی می‌دانند این نامه چه تاثیری می‌گذارد و بنابراین در همین راستا بلافاصله به این نامه واکنش نشان دادند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 104200 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]