دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
104400
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰

جنگنده KAAN ترکیه به پیشرفته‌ترین رادار جهان مجهز می‌شود

به گزارش منبع ترکی SavunmaSanayiST.com، رادار دماغه Aselsan Murad-۶۰۰A AESA جنگنده KAAN ترکیه وارد فاز «طراحی حیاتی» شده است. 



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رادار AESA (آرایه اسکن الکترونیکی فعال) Aselsan Murad-۶۰۰A دوره طراحی اولیه خود را با موفقیت به پایان رساند و اکنون وارد مرحله طراحی حیاتی شده است.

رادار Aselsan Murad-۶۰۰A AESA یک سیستم راداری پیشرفته است که توسط Aselsan ساخته‌شده است. Murad-۶۰۰A یکی از محصولات شاخص این شرکت درزمینه رادارهای آرایه اسکن الکترونیکی فعال [AESA] است.

جنگنده KAAN ترکیه به پیشرفته‌ترین رادار جهان مجهز می‌شود

فناوری رادار AESA نشان‌دهنده جهش قابل‌توجهی نسبت به سیستم‌های راداری سنتی است. برخلاف رادارهای معمولی که از یک آنتن برای ارسال و دریافت سیگنال استفاده می‌کنند، رادارهای AESA از مجموعه‌ای از ماژول‌های ارسال/دریافت حالت جامد کوچک استفاده می‌کنند. این ماژول‌ها را می‌توان به‌صورت جداگانه کنترل کرد و به رادار اجازه می‌دهد پرتوی خود را به‌صورت الکترونیکی بدون حرکت فیزیکی آنتن هدایت کند.

رادار AMurad-۶۰۰A AESA مزایای متعددی نسبت به سیستم‌های رادار سنتی دارد. قابلیت هدایت پرتو الکترونیکی آن امکان دستیابی و ردیابی سریع‌تر هدف، وضوح بهبودیافته و مقاومت بیشتر در برابر اقدامات متقابل الکترونیکی را فراهم می‌کند.

جنگنده KAAN ترکیه به پیشرفته‌ترین رادار جهان مجهز می‌شود

یکی از ویژگی‌های کلیدی Murad-۶۰۰A توانایی آن در انجام چندین عملکرد به‌طور هم‌زمان است. می‌تواند به‌طور هم‌زمان نظارت هوایی انجام دهد، چندین هدف را ردیابی کند و درگیر جنگ الکترونیکی شود.

سیستم رادار نیز با در نظر گرفتن مقیاس‌پذیری و ماژولار بودن طراحی ‌شده است. این بدان معناست که می‌توان آن را در طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌ها، از جت‌های جنگنده و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین [پهپاد] گرفته تا شناورهای دریایی و سامانه‌های پدافند هوایی زمینی ادغام کرد.

ازنظر مشخصات فنی، Murad-۶۰۰A دارای عملکرد فرکانس بالا است که به برد تشخیص و دقت برتر آن کمک می‌کند. همچنین دارای الگوریتم‌های پردازش سیگنال پیشرفته است که توانایی آن را برای شناسایی و ردیابی اهداف [رادارگریز] با قابلیت مشاهده کم، که به‌طور فزاینده‌ای در جنگ‌های مدرن رایجند، افزایش می‌دهد.

توسعه رادار Aselsan Murad-۶۰۰A AESA منعکس‌کننده روند گسترده‌تری در فناوری نظامی به سمت سیستم‌های راداری پیچیده‌تر و همه‌کاره‌تر است. همان‌طور که تهدیدها متنوع‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند، توانایی شناسایی سریع و دقیق، ردیابی و پاسخ به آن‌ها بسیار مهم است. Murad-۶۰۰A یک گام مهم روبه‌جلو در دستیابی به این قابلیت‌ها است.

منبع: bulgarianmilitary

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 104400 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]