چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
103909
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰

ساز و کار نامزدی ایرانیان خارج از کشور/ سه خانم آمدند، واجد شرایط نبودند/ بعید است زمان ثبت نام تمدید شود

به گزارش مشرق، اسامی افراد ثبت‌نام کرده در انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۱۱ ظهر یازدهم خرداد به شرح زیر است: محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی اردشیر لاریجانی و محمود احمدی بی‌غش. محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز جمعه در دومین روز ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات دوره چهاردهم […]



به گزارش مشرق، اسامی افراد ثبت‌نام کرده در انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۱۱ ظهر یازدهم خرداد به شرح زیر است: محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی اردشیر لاریجانی و محمود احمدی بی‌غش.
محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز جمعه در دومین روز ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری گفت: ۳۳ نفر روز گذشته برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند که تنها ۶ نفر شرایط قطعی ثبت نام را داشتند. خوشبختانه مردم به اطلاعیه ستاد انتخابات کشور عمل کردند.
محسن اسلامی گفت: فرایند ثبت‌نام را از ساعت ۸ تا ۶ بعدازظهر شروع کرده‌ایم. توصیه می‌کنیم داوطلبان دارای شرایط حتما در یکی دو روز اول ثبت‌نام کنند؛ چون روزهای انتهایی براساس ادوار گذشته شلوغ است و با ازدحام مواجه خواهند شد.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در این دوره هم ماده ۳۵ و هم ماده ۵۵ و هم مصوبه ابلاغیه شورای نگهبان برای ملت ایران تشریح شده است در مرحله داوطلبی کسانی وارد عرصه رقابت ریاست جمهوری می‌شوند که دارای حداقل مدرک فوق‌لیسانس بازه سنی ۴۰ تا ۷۵ سال، همچنین در حوزه سابقه تصدی مسئولیت‌های مدیریت‌های کلان کشور ۴ سال، و گواهی فقدان سوءپیشینه را دارا باشند.
اسلامی بیان کرد: این باعث شده که یک نظمی در ثبت‌نام در ستاد انتخابات شکل بگیرد. با روالی که ما پیش می‌رویم مردم ایران نسبت به اطلاعیه و اطلاع‌رسانی که صورت گرفته خیلی خوب دقت کرده‌اند. امیدواریم تا انتها با همین رونددر خدمت مردم باشیم.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مورد تمهیدات لازم برای مشارکت ایرانیان خارج از کشور اضافه کرد: ایرانیان خارج از کشور هم در امر رای‌دهی مشارکت دارند و هم می‌توانیم در این ۵ روز در خدمت داوطلبین باشیم.به وزارت خارجه اعلام کردیم اگر ایرانیان خارج از کشور قصد دارند در انتخابات شرکت کنند، می‌توانند نماینده یا موکل خود را کتبا برای ثبت نام بفرستند.
سخنگوی ستاد انتخابات درباره تمدید زمان ثبت‌نام هم گفت: خیلی بعید است زمان ثبت‌نام تمدید شود.
اسلامی ادامه داد: ۳ خانم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری مراجعه کردند که واجد شرایط نبودند چرا که شرایط سنی و تحصیلاتی و ۴ سال سابقه تصدی و گواهی فقدان سوءپیشینه از الزامات شرایط ثبت نام است.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 103909 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 17 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]