دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
103762
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۴۲

رسانه: سربازان اوکراینی آموزش دیده و مجهز نیستند و نمی خواهند بجنگند

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام اوکراینی می نویسد، سربازان سرباز اوکراینی آموزش ندیده اند، به درستی تجهیز نشده اند و انگیزه ای برای شرکت در جنگ علیه روسیه ندارند.



به گزارش اسپوتنیک، این نشریه سخنان یک مقام اوکراینی در مورد بسیج شدگان را نقل می کند: “آنها آموزش دیده نیستند، انگیزه جنگیدن ندارند و مجهز نیستند.”به نوشته این روزنامه، قانون مصوبه اخیر در اوکراین در مورد تقویت بسیج نمی تواند کمبود شدید پرسنل نظامی را به اندازه کافی برطرف کند. این نشریه سخنان یکی از مقامات کی یف را نقل می کند: “من یاستراتژی بر این اساس نمی سازم که طی یک سال ما قوی تر خواهیم شد.”رفتار وزیر خارجه آمریکا در کی یف با خشم مقامات اوکراین روبرو شد۱۵:۰۹قانون تقویت بسیج در اوکراین از ۱۸ مه اجرایی شد. این سند کلیه افراد مشمول خدمت سربازی را موظف می کند که ظرف ۶۰ روز از تاریخ لازم الاجرا شدن، اطلاعات خود را در اداره نظام وظیفه به روز کنند. برای انجام این کار، باید شخصاً در اداره نظام وظیفه حاضر شده یا در “حساب سربازی الکترونیکی” ثبت نام کرد که از طریق آن احضاریه نیز قابل ارائه است. احضاریه حتی در صورتی که سرباز وظیفه شخصاً آن را ندیده باشد، ابلاغ شده تلقی می شود: تاریخ “تحویل” احضاریه، تاریخی در نظر گرفته می شود که سند با عدم امکان تحویل شخصی مهر شده باشد. در این لایحه مقرر شده است: مشمولان خدمت سربازی باید همیشه شناسنامه سربازی به همراه داشته باشند و پس از اولین درخواست کارکنان اداره نظام وظیفه و نیروی انتظامی آن را ارائه کنند. ممکن است فراریان از خدمت سربازی از حق رانندگی خودرو محروم شوند. شرایط اعزام به خدمت در سند مشخص نشده است. این ماده از سند حذف شد که باعث خشم تعدادی از نمایندگان پارلمان اوکراین شد.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 103762 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]