جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ /
104127
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷

بایدن به اوکراین اجازه داد تا اهدافی را در روسیه که خارکف را “تهدید می کنند” بزند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد ، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به اوکراین اجازه داده است که از سلاح‌های آمریکایی برای نبرد ضد آتشباری علیه اهدافی در روسیه استفاده کند.



به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: “رئیس‌جمهور اخیراً به تیم خود دستور داد تا به اوکراین امکان دهد تا از سلاح‌های تحویل داده ‌شده توسط ایالات متحده برای مقاصد ضد آتشباری در اطراف استان خارکف استفاده کند تا اوکراین بتواند به نیروهای روسیه که به آن حمله می‌کنند یا برای حمله آماده می‌شوند، پاسخ دهد”.در عین حال، در وزارت امور خارجه افزودند، ممنوعیت استفاده از موشک های اتکمز یا سلاح های دوربرد علیه اهداف در خاک روسیه همچنان به قوت خود باقی است.روز قبل، نشریه پولیتیکو نوشت که بایدن به طور مخفیانه به رژیم کی یف اجازه داد تا با سلاح های آمریکایی به خاک روسیه حمله کند، اما فقط در مناطق همجوار استان خارکف. این روزنامه خاطرنشان کرد که در مورد حملات عمیق به روسیه، موضع کاخ سفید تغییر نکرده است.ارتش اوکراین در بخش های مهمی در استان خارکف ۹ کیلومتر عقب نشینی کرد۱۱:۲۷اخیراً سیاستمداران غربی به طور فزاینده ای خواستار اجازه دادن به نیروهای مسلح اوکراین برای انجام حملات به خاک روسیه شده اند. این درخواست را برای مثال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مطرح کرد. این موضع به ویژه توسط امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه حمایت شد و لارس لوکه راسموسن وزیر امور خارجه دانمارک گفت که کپنهاگ به کی یف اجازه می دهد از جنگنده های F-16 برای این منظور استفاده کند.در همان زمان، کشورهای دیگر عضو ناتو با آن مخالفت کردند. به گفته آنتونیو تاجانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا، اوکراین باید از سلاح های دریافتی از غرب فقط در خاک خود استفاده کند. و پیتر سییارتو، وزیر خارجه مجارستان، طرح های ناتو را ایده ای دیوانه وارخواند.دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرد که کشورهای ناتو عمدا وارد دور جدیدی از تنش می شوند و اوکراین را به ادامه جنگ بی معنی تحریک می کنند. پسکوف تاکید کرد: این امر بطور ناگزیر پیامدهای خود را خواهد داشت و در نهایت به منافع کشورهایی که مسیر تشدید مناقشه را در پیش گرفته اند، خسارات زیادی وارد می کند.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 104127 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]