دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
103370
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

رسانه: آمریکا در حال ایجاد یک “اسرائیل کوچک” در نزدیکی مرز ترکیه است

روزنامه حریت چاپ ترکیه امروز پنجشنبه نوشت، ایالات متحده در حال ایجاد یک “اسرائیل کوچک” در نزدیکی مرز با ترکیه با استفاده از شبه نظامیان حزب کارگران کردستان در سوریه است.



به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه روز چهارشنبه گزارش داد که حزب ممنوعه کارگران کردستان در ترکیه (پ‌ک‌ک) با حمایت آمریکا قصد دارد انتخابات محلی را در مناطق تحت کنترل خود در سوریه برگزار کند.روزنامه حریت می نویسد: در حالی که توجه جهان مشغول غزه و اوکراین است، ایالات متحده در حال پی ریزی یک “اسرائیل کوچک” در مرزهای ما است. اقلیم کردستان در ۱۱ ژوئن انتخابات محلی را در منطقه برگزار می کند که از منبج شروع می شود و به مرزهای ما از جمله عفرین و تل رفعت ختم می شود..گزارش شده است که در انتخاباتی که تحت کنترل حکومت اقلیم کردستان برگزار می شود، اسامی مجاز از سوی شورای انتخاباتی که توسط اقلیم کردستان تشکیل شده ، می توانند به عنوان نامزد معرفی شوند.اردوغان: سازمان ملل به عنوان یک سازمان مرده استدیروز, ۱۵:۲۰این روزنامه نوشت: “تنها تروریست‌هایی که در واحدهای مسلح پ‌ک‌ک خدمت می‌کنند، خواهند توانست در انتخابات رای دهند”.پیشتر نشریه Gercekgundem به نقل از منابعی در وزارت دفاع ملی ترکیه گزارش داده بود که ترکیه از نزدیک فعالیت های آمریکا در سوریه مرتبط با پ.ک.ک را که در این کشور تروریستی شناخته می شود، رصد می کند. پیش از این رزمایش مشترک بین آمریکا و پ ک ک در سوریه برگزار شده بود.درگیری مسلحانه با حزب کارگران کردستان از سال ۱۹۸۴ در ترکیه آغاز شد و در سال ۲۰۱۵ از سر گرفته شد. در شمال عراق پایگاه های پ.ک.ک وجود دارد که نیروهای مسلح ترکیه در حال انجام عملیات هوایی و زمینی علیه آن هستند. حضور نیروهای ترکیه در اردوگاه زلیکان در شمال شرق موصل به موضوع اختلاف بین بغداد و آنکارا تبدیل شده است که استقرار آنها را برای مبارزه با پ.ک.ک ضروری می داند.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 103370 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
شرق 58 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]