دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
103342
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

جوابیه دکتر علیرضابیگی نماینده سابق تبریز به ادعای قربانزاده

در پی باز نشر یک توییت از حسین قربانزاده علیه دکتر احمد علیرضابیگی نماینده سابق مردم تبریز، این نماینده جوابیه ای را برای همشهری آنلاین ارسال کرد.



به گزارش دولت بهار، متن جوابیه دکتر احمد علیرضابیگی به ادعای حسین قربانزاده به شرح زیر است:

مدیر مسئول محترم خبرگزاری همشهری آنلاین
با سلام و تحیت

در مورخه ۱۴۰۳/۲/۲۰ آن خبرگزاری محترم مبادرت به درج مطلبی با عنوان «افشاگری حسین قربان‌زاده علیه نماینده تبریز+عکس/ من را به ناهار مفصل دعوت کرد و…» نموده است، شایسته است براساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات و تبصره‌های ذیل آن جوابیه ارسالی در اسرع وقت منتشر گردد:

جریان اعتراض به واگذاری سهام شرکت هواپیمایی ایران ایرتور سابقه‌ای بسیار طولانی‌تر از عمرکوتاه خدمت آقای قربان‌زاده در سازمان خصوصی‌سازی دارد. تخلفات و جرائم صورت‌گرفته دراین واگذاری ابتدا توسط جناب آقای پژمانفر و متعاقبا توسط جناب آقای دکترتوکلی مطرح شد. با بررسی‌های انجام شده مشخص گردید سهام شرکتی که به وزارت دفاع تعلق داشته بدون ارزشگذاری کارشناسی رسمی دادگستری به شخصی واگذار شده که در ستاد انتخاباتی آقای روحانی فعالیت داشته است.

در این واگذاری که از نظر آقای قربان‌زاده موفق‌ترین خصوصی‌سازی دهه اخیر نام گرفته ۵ فروند هواپیمای بوئینگ که با قیمت ۱۶ میلیون دلار خریداری شده بود بدون دریافت بها به خریدار اهدا شده است. املاک زیادی از جمله ۲۵ دستگاه آپارتمان و دو ملک تجاری در مشهد نیز بدون ارزشگذاری در تاریخ واگذاری به خریدار هدیه شده است . پرونده این واگذاری دو یا سه سال قبل از اینکه آقای قربان‌زاده با مسائل خصوصی‌سازی آشنا شود در محاکم قضایی مطرح بوده لذا صحت و سقم اظهارات اخیر ایشان که عنوان نموده من از ایشان خواستم که شرکت ایران ایرتور را پس بگیرد از همین جا مشخص می شود.

در اوایل سال۱۴۰۰ ریز مسائل مربوط را ایران ایرتور از آقای دژپسند در صحن علنی مجلس سوال شد که به علت غیاب بخشی از نمایندگان و حضور حضار در سابان‌های مختلف به‌علت کرونا مسئله با دقت بررسی نشد . بعدا مشخص شد که آقای جهانگیری در هیئت امنای صندوق ذخیره ارزی با نقض قانون و مقررات جاری کشور به خریدار کمک کرده تا حدود ۹۰ میلیون یورو بدهی ایرتور به صندوق مذکور درسال ۱۳۹۸ با نرخ دلار ۱۶۰۰ تومانی محاسبه و بازپرداخت اقساط تا سال ۱۴۰۷ امهال شود .آقای قربان‌زاده بعد از اینکه رئیس سازمان خصوصی‌سازی شد یک یا دو بار تماس تلفنی گرفت و خواستار برگزاری جلسه درخصوص نقطه نظرات خود راجع به مولدسازی دارایی‌های دولت شد. من دعوت وی را برای حضور در سازمان قبول نکردم و به‌خاطر حفظ حرمت، وی را به دفتر خود دعوت کردم. هنگام مراجعه تعدادی مقاله و نمودار همراه خود آورده بود و سعی می‌نمود که نظریات خود راجع به مولدسازی را موجه جلوه دهدکه اشکالات متعدد وارد براین موضوع را برای وی توضیح دادم.

آقای قربان‌زاده دراین جلسه نظرات من راجع به شرکت ایران ایرتور را جویا شد و گفت درموقع طرح سوال که من مشاور آقای قالیباف در مجلس بودم مسئله را پیگیری کردم و متوجه شدم که درطرح سوال حق به جانب شما بوده و من مسائل ایرتور از جمله تعامل مبهم با خریدار برای بازپرداخت بدهی ارزی را توضیح دادم . لذا طرح این مطلب که من از وی خواسته‌ام که ایرتور را پس بگیرد کاملا بی اساس است و همانطور که توضیح دادم تاریخ طرح دعاوی مربوط به ایرتور و نامه‌هایی که در این مورد به وزارت اقتصاد تحریرنموده‌ام، مصوبه هیات واگذاری در خصوص ابطال واگذاری ایرتور در هیئت داوری، و نامه معاون وقت حقوقی سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر طرح دعوا در هیئت واگذاری به جهت برگزاری غیرقانونی مزایده مشخص و دو یا سه سال قبل از این بوده که آقای قربان‌زاده وارد سازمان خصوصی‌سازی شود.

خاطره تاریخی مردم و آنچه در سیمای جمهوری اسلامی ایران در مناظره وی با من در ارتباط با موضوع مولدسازی و شرکت پالایش و پژوهش پلاسما اتفاق افتاد و آقای قربان‌زاده به علت ناتوانی در توجیه طرح ناقص مولدسازی دولت مقامات عالی نظام را هزینه و مناظره را ترک کرد موضوعی نیست که با طرح مسائل واهی فراموش شود. برکناری وی از سازمان خصوصی‌سازی به علت مشکلاتی بوده که در جریان واگذاری سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و هلدینگ خلیج فارس رخ داده و به نظرمن درمورد اینکه وی بهترین یا ناموفق‌ترین رئیس سازمان خصوصی‌سازی بوده ربطی نداشته و اظهارنظر ایشان که یکی از پرایرادترین واگذاری‌های دهه اخیر را به‌عنوان موفق‌ترین نمونه خصوصی‌سازی مطرح نموده شاهد این مدعا می‌باشد.

منبع : dolatebahar.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 103342 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]