دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
103384
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶

واکنش ایران به درخواست افغانستان برای تغییر کادر سرکنسولگری مشهد

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: انتظار می‌رود مقامات وزارت خارجه افغانستان مطابق کنوانسیون ۱۹۶۳ وین و منطبق با روش‌های شناخته شده بین‌المللی برای هرگونه تغییر و تحول در کادر کنسولی خود در مشهد اقدام کنند .



به گزارش ایسنا ، ناصر کنعانی، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برخی خبرهای منتشره در ارتباط با تغییرات در کادر سرکنسولگری افغانستان در مشهد اظهار کرد: هر گونه تغییری در کادر کنسولی، تابع مقررات تعریف شده در کنوانسیون‌ ۱۹۶۳ وین درباره روابط کنسولی است.

وی افزود: در ملاقات مورخ  ٢٩ اردیبهشت ۱۴۰۳ سرپرست سفارت افغانستان در تهران با مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه و درخواست انجام شده جهت تغییر کادر سرکنسولگری افغانستان در مشهد، به ایشان توضیح داده شد که تعیین و تغییر کارکنان در هر پست کنسولی از جمله اختیارات دولت فرستنده است، ولی آنها باید از طرق تعریف شده به دولت پذیرنده معرفی شده و پس از اخذ موافقت دولت پذیرنده و دریافت روادید، برای مأموریت تعریف شده وارد کشور پذیرنده شده و در ماموریت مشخص شده به کار مشغول شوند.

 کنعانی تصریح کرد: این موضوع به طرق مختلف به سایر مقامات وزارت خارجه افغانستان هم منتقل شده است. فلذا انتظار می‌رود مقامات وزارت خارجه افغانستان مطابق کنوانسیون ۱۹۶۳ وین و منطبق با روش‌های شناخته شده بین‌المللی برای هرگونه تغییر و تحول در کادر کنسولی خود اقدام نماید.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 103384 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]