چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
102973
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۵:۱۳

محمد مهاجری: نگاه تکنوکرات‌های دولت رئیسی به مخبر است

به گزارش مشرق، محمد مهاجری می‌گوید که سه طیف مختلف در دولت با حمایت از سعید جلیلی، مهرداد بذرپاش و محمد مخبر در حال آماده‌سازی خود برای شرکت در انتخابات ۸ تیر هستند و نیروهای تکنوکرات دولت سیزدهم نیز به ریاست جمهوری آقای مخبر امید دارند. در ادامه گفتگوی محمد مهاجری با انصاف‌نیوز را می‌خوانید: […]



به گزارش مشرق، محمد مهاجری می‌گوید که سه طیف مختلف در دولت با حمایت از سعید جلیلی، مهرداد بذرپاش و محمد مخبر در حال آماده‌سازی خود برای شرکت در انتخابات ۸ تیر هستند و نیروهای تکنوکرات دولت سیزدهم نیز به ریاست جمهوری آقای مخبر امید دارند.
در ادامه گفتگوی محمد مهاجری با انصاف‌نیوز را می‌خوانید:
** محمد مهاجری درباره‌ی پیش‌بینی‌اش از فضای انتخابات گفت: انتخابات زودهنگام می‌تواند هم یک فرصت هم تهدید باشد، اگر این امکان وجود داشته باشد که جریان‌های رقیب فعال شوند می‌تواند یک سونامی سیاسی ایجاد شود. اما در حال حاضر فضای احساسی ایجادشده یک تهدید است که عملا باعث می‌شود جریان‌های رقیب بسط ید چندانی برای انتقاد نداشته باشند.
** مهاجری درباره‌ی نگاه نیروهای درون دولت به انتخابات ۸ تیر گفت: در دولت سه جریان مختلف وجود دارد. جریانی موافق کاندیداتوری سعید جلیلی است و علاقه دارند او رئیس‌جمهور شود. این جریان بیشترین خطر را درباره‌ی کنار گذاشته شدن از قدرت احساس می‌کنند.
وی افزود: جریانی دیگر در دولت به دنبال کاندیداتوری مهرداد بذرپاش است؛ حامیان این نگاه راست‌های تند و نیمه تندی هستند که با سعید جلیلی و جبهه پایداری فاصله دارند.
مهجری همچنین گفت: سومین جریان داخل دولت نگاه تکنوکرات‌ها به سمت مخبر است. در صورتی که او رئیس جمهور شود، راهش هم ادامه‌ی آقای رئیسی است اما بنا بر تصور آنها می‌تواند سیستم و شعارهای دولت سیزدهم را اصلاح کند.
** با توجه به اعلام کاندیداتوری سعید جلیلی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، محمد مهاجر در این خصوص گفت: تصور می‌کنم حتی اگر سعید جلیلی بخواهد وارد صحنه‌ی انتخابات بشود هم تایید صلاحیت نخواهد شد. نگاه جلیلی با وضعیت فعلی جامعه ما انطباق ندارد.
** محمد مهاجری درباره‌ وضعیت انتخاباتی جریان میانه‌روها نیز نظراتی داشت و معتقد بود: «طبیعی‌ست که اعتدالیون، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل دست به عصا وارد فضای انتخاباتی شوند. کاملا روشن است که آنها امکان اینکه بتوانند به عنوان بازیگر اصلی بازی کنند در حال حاضر ندارند و اتمسفر سیاسی کشور چنین امکانی را به آنها نمی‌دهد.» همچنین درباره کاندیدهای احتمالی میانه‌رو ها گفت: « در روزنامه‌ها از کسانی مثل آقایان ظریف، پزشکیان، عارف، آذری جهرمی و… نام می‌برند، ویژگی‌شان این است که احتمال دستیابی به ائتلاف در این طیف بالا است اما در نقطه‌ی مقابل به دو دلیل چنین ائتلافی در طیف اصولگرایان نیست. اول اینکه، مطمئن هستند یک اصولگرا برنده خواهد شد و دلیل دیگر به این مربوط است که در یک‌دهه‌ی اخیر هیچ کاری برای رسیدن به مانیفست سیاسی انجام ندادند.»
** مهاجری برای این انتخابات مشارکت بالای هفتاد درصدی را آرزو کرد و گفت: رئیس جمهوری با ۲۵ تا ۳۰ میلیون رای در عرصه‌ی داخلی و خارجی مقتدرتر خواهد بود.
** این فعال اصولگرا دیدگاه خود نسبت به شبیه‌ترین شخصیت به آقای رئیسی را هم اظهار کرد و گفت: آن شخص آقای جلیلی نیست. اگر بخواهیم دولت سیزدهم اصلاح‌شده داشته باشیم، آقای مخبر به او نزدیک‌تر است.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 102973 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]