دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
103166
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵

سوئد بیش از یک میلیارد دلار برای بهبود سیستم دفاع هوایی به اوکراین اختصاص خواهد داد

دولت سوئد برای تخصیص بیش از ۱۳.۳ میلیارد کرون (۱.۲۶ میلیارد دلار) برای “تقویت دفاع هوایی اوکراین” با حزب دموکرات های سوئد به توافق رسیده است.



به گزارش اسپوتنیک، خانم ابا بوش، معاون نخست وزیر و وزیر انرژی، تجارت و صنعت سوئد در یک کنفرانس مطبوعاتی این موضوع را اعلام کرد.او توضیح داد: “بسته کمکی شامل تجهیزاتی است که در راس فهرست اولویت‌های اوکراین قرار دارد، صحبت درمورد تقویت پدافند هوایی با دو هواپیمای ASC 890، مهمات توپخانه و خودروهای زرهی است”.در اطلاعیه دفتر دولت سوئد آمده است: این بسته شامل هواپیماهای شناسایی و کنترل راداری ASC 89 است. سوئد همچنین نفربرهای زرهی Pansarbandvagn (Pbv 302)، مهمات و همه چیزهایی برای سرویس رسانی به تجهیزات نظامی قبلاً تحویل داده شده را به اوکراین منتقل خواهد کرد. پس از توافق با ایالات متحده، سوئد در حال ارسال موشک های هدایت شونده میان برد Jaktroboten Rb 99 (نوعی از موشک های هوا به هوای آمریکایی AIM-120) است که می تواند از زمین پرتاب شود. به جای این موشک ها، نیروهای مسلح سوئد موشک های جدید خریداری خواهند کرد.سلاح های روسی چگونه مسیر درگیری در اوکراین را تغییر می دهند؟دیروز, ۱۲:۰۵در این بیانیه مطبوعاتی اشاره شده است که انتقال این بسته باعث پایین آمدن موقت در سطح توان دفاعی سوئد خواهد شد. مقامات سوئد انتظار دارند با خرید یک هواپیمای “گلوبال ای” و تسریع سفارش دو گلوبال ای دیگر، این مشکل را حل کنند.بسته جدید کمک های نظامی شانزدهمین بسته در عرض دو سال گذشته خواهد بود. اخیراً دولت سوئد برنامه بلندمدت حمایت نظامی از اوکراین را به مبلغ ۷۵ میلیارد کرون (۷.۰۹ میلیارد دلار) برای دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ ارائه کرده است. این کشور پادشاهی قبلاً ۵۰ میلیارد کرون (۴.۷۳ میلیارد دلار) در قالب کمک های بشردوستانه، مالی و نظامی به کی یف اختصاص داده است.اپوزیسیون از دولت می خواهد که فورا جت های جنگنده سوئدی جاس گریپن را به اوکراین بفرستد. در اصل، کابینه وزیران چنین احتمالی را رد نمی‌کند، اما روز سه‌شنبه، وزیر دفاع پل جانسون گفت که سایر کشورهای اتحادیه اروپا از سوئد خواسته‌اند فعلا از تامین گریپن خودداری کند، زیرا در حال حاضر تمام توجهات معطوف به تامین جت های جنگنده آمریکایی F-16برای اوکراین است.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 103166 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]