چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
103252
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶

معاون حقوقی رئیس جمهور: قصد حضور در انتخابات ندارم

«ماده ۳۷ قانون انتخابات تصریح دارد کسانی که مستقیم در نظارت و اجرا نقش دارند، نمی‌توانند نامزد شوند و، چون سران قوا مستقیم در نظارت و اجرا نقش ندارند، می‌توانند نامزد انتخابات شوند.»



معاون حقوقی رئیس جمهور جزئیات حضور شورای سران سه قوه در انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.
به گزارش ایلنا، محمد دهقان در پایان هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قصد حضور در انتخابات ندارم.
معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که روسای قوا عضو شورای سران می‌توانند نامزد انتخابات شوند، گفت: ماده ۳۷ قانون انتخابات تصریح دارد کسانی که مستقیم در نظارت و اجرا نقش دارند، نمی‌توانند نامزد شوند و چون سران قوا مستقیم در نظارت و اجرا نقش ندارند، می‌توانند نامزد انتخابات شوند.
وی افزود: این نظر شورای نگهبان هم هست. حداکثر نقش این سه نفر دارند، جایگزین رئیس جمهور برای اجرای انتخابات در ۵۰ روز است. همانطور که رئیس جمهور می‌تواند برای دور دوم ثبت نام کند، شورای سران هم می‌توانند در انتخابات طبق قانون و نظر شورای نگهبان شرکت کنند.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 103252 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]