دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
103117
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

درباره اراده مخبر برای حضور در انتخابات اطلاعی ندارم/ به هیچ عنوان نامزد نمی‌شوم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: حضور آقای مخبر در انتخابات منع قانونی ندارد اما درباره اراده ایشان من اطلاعی ندارم.



به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: به لطف خدا زمین نخوردیم. ایستاده‌ایم و ادامه خواهیم داد. ما همه آنچه را که قبلا پیگیری می‌کردیم، یعنی عموم برنامه‌های دولت اعم از برنامه‌های جاری و چه برنامه‌هایی که در زمان حیات رئیس جمهور داشتیم یعنی طرح‌های نیمه تمام و موضوعات اقتصادی پیگیری می‌کنیم. بعد از تشییع و حضور هیئت‌های خارجی، موضوعات بین المللی هیچ موضوعی از جمله پیگیری مسئله فلسطین و غزه و اقتصادی کمرنگ نشده است. هر آنچه بود در حال حاضر با قوت پیگیری می‌شود.

اسماعیلی در واکنش به حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به هیچ عنوان.

وی درباره علت سقوط بالگرد رئیس جمهور گفت: بخش فنی باید توضیح دهد. اجازه دهید در این بخش ستاد کل نیروهای مسلح که گزارش اولیه را دادند، باید ابعاد حادثه در بعد فنی، کیفی را در زمان مشخص بگویند. من پاسخ را می‌دانم در جریان هستم. نمایندگانی از ما هم در جلسات حضور دارند. ستاد کل نیروهای مسلح با جدیت موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور را بررسی می‌کند از نظر زمان و ماهیت اطلاع رسانی خواهد شد. 

اسماعیلی درباره آیا دولت برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدایی برای ادامه آقای رئیسی معرفی خواهد کرد گفت: دولت بنای معرفی کاندیدا ندارد اما به طور طبیعی سرمایه‌های بسیار خوبی دارد. ما شخصیت‌های فراوانی در دولت و هم در خارج از دولت داریم که ظرفیت و قابلیت ادامه کار را دارند. گرچه شاید برای من به عنوان یکی از نزدیکان به شهید آیت‌الله رئیسی هیچ کدام نتوانند جای ایشان را پر کنند اما قطعا مردان و مدیران قابلی در دولت و هم در بیرون دولت حضور دارند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: دولت بنای برگزاری انتخابات را دارد. اما اینکه برخی از دولتمردان به میدان بیایند احتمال داده می‌شود. در دولت‌های گذشته هم اینگونه بود. اینگونه نیست که بگوییم فقط مربوط به این دولت است. شما در همه ادوار انتخابات بررسی کنید مشاهده می کنید در بین نامزدهای انتخابات برخی از اعضای دولت نیز حضور داشتند. آن‌ها از زمان کاندیداتوری به عنوان یک نامزد انتخابات شناخته می شوند و وظایف و ماموریت خودشان را باید در چارچوب ضوابط انتخابات انجام دهند. دولت هم برگزار کننده انتخابات است. 

اسماعیلی درباره آنکه آیا آقای مخبر با توجه به داشتن مسئولیت برگزاری انتخابات می‌تواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود گفت:‌ به طور مصداقی گفتم که فعلا بحثی در این موضوع نداریم. اما مگر رئیس جمهورها نمی‌توانند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند؟ آیا رئیس جمهورهای گذشته برای دور دوم کاندید شدند یا خیر؟‌ منع قانونی ندارد اما درباره اراده ایشان من اطلاعی ندارم. 

وی درباره دولت آینده گفت: مردم خواسته های خودشان از دولت بعد را با حضور و تصویری که از  آرمان و اهدافی که بعد از تشییع شهید رئیسی و همراهان ایشان بود بیان کردند. مردم با این حضور می‌خواهند مسیر دولت آقای رئیسی تداوم داشته باشد ما هم حرف ردم را می زنیم و می‌خواهیم که به خواست مردم توجه کنند.  

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 103117 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]