چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
101828
۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۱۷

روسیه از امتناع آمریکا و ژاپن از ممنوعیت استقرارهرگونه سلاح در فضا متعجب است

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت، روسیه از موضع ایالات متحده و ژاپن که ابتکار عمل برای ممنوعیت استقرار هرگونه سلاح در فضا را رد می کنند، متعجب است.



پولیانسکی در مورد پیشرفت مذاکرات در سازمان ملل در مورد این موضوع به اسپوتنیک گفت: “ما از موضع ایالات متحده و ژاپن که هرگونه ابتکار در مورد عدم استقرار هرگونه سلاح برای جلوگیری از رقابت در فضا را رد می کنند، بسیار متعجب شده ایم.”به گفته این دیپلمات روس، مسکو خواستار آن است که این موضوع را منحصراً در قالب شورای امنیت سازمان ملل مورد بحث قرار دهد و معتقد است که طیف وسیع تری از کشورها باید در بحث درباره آن شرکت کنند.پولیانسکی اشاره کرد: “این منطق تمام تلاش‌های خلع سلاح و عدم اشاعه در طول چندین دهه بوده است. با این حال، ناگهان همکاران ما تصمیم گرفتند با ادعای درباره برنامه های روسیه برای پرتاب چیزی به مدار، قوانین را تغییر دهند و منافع سیاسی به دست آورند. اما من فکر می کنم که آنها به طرز بدی شکست خوردند، و صادقانه بگویم، امروز این کاملا قابل درک است.”وی در همین راستا پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را که پیش از این توسط روسیه در مورد تایید این کشورها مبنی بر عدم استفاده از فضا برای استقرار تسلیحات ارائه شده بود، یادآور شد. در این سند از جمله از همه کشورها خواسته شده است که اقدامات فوری برای جلوگیری از استقرار دائمی سلاح در فضا اتخاذ کنند.گزارش و تحلیلادعای عجیب سلاح اتمی ضد ماهواره‌ای روسیه در فضا۱۵ فوریه, ۱۷:۵۵پیش نویس این قطعنامه همچنین خواستار اقداماتی شد که از استفاده از نیرو در فضا، از فضا به سمت زمین و از زمین علیه اجسام در فضا جلوگیری کند.در جریان رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل متحد، روسیه، چین، الجزایر، گویان، اکوادور، موزامبیک و سیرالئون به این قطعنامه رای دادند. سوئیس رای ممتنع داد. آمریکا، فرانسه، بریتانیا، ژاپن، اسلوونی، کره جنوبی و مالت مخالف بودند. این قطعنامه به دلیل اینکه ۹ رای از ۱۵ رای لازم را کسب نکرد به تصویب نرسید.همانطور که پولیانسکی خاطرنشان کرد، نتایج رای گیری در واقع نشان دهنده انزوای کشورهای غربی است.وی افزود: ” در واقع تعداد زیادی از آنها در شورای امنیت وجود دارد و هفت رای مخالف صادر شد، اما این نشان دهنده ترکیب ضعیف شورای امنیت و عدم حضور کشورهای در حال توسعه با سیاست های مستقل در آن است. اما باز هم هفت کشور رای مثبت دادند. بنابراین، شورا بر اساس خطوطی که برای همکاران غربی ما ناخوشایند بود، تقسیم شد.”

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 101828 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]