دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
100672
۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۵:۱۹

پیکر شهید امیرعبداللهیان وارد مشهد شد

ایسنا/خراسان رضوی دقایقی قبل پیکر پاک شهید امیرعبداللهیان وارد مشهد شد.



پیکر پاک شهید دیپلمات، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دولت سیزدهم دقایقی قبل وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد شد و مورد استقبال رسمی مقاماتی از جمله استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، فرمانده نیروی زمینی شمال شرق ارتش، رئیس نمایندگی وزارت خارجه در مشهد و سرکنسول‌های کشورهای خارجی قرار گرفت.

قرار است پیکر شهید امیرعبداللهیان به بارگاه منور رضوی(ع) منتقل و ضمن برگزاری مراسم وداع زائرین و مجاورین با وزیر شهید، در حرم مطهر طواف داده شود.

پس از برگزاری مراسم طواف در حرم مطهر، پیکر شهید امیرعبداللهیان مجددا به تهران منتقل و فردا در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده می‌شود.

حسین امیرعبداللهیان شهریور ۱۴۰۰ به عنوان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم منصوب شد. گسترش روابط با همسایگان، عادی‌سازی روابط با عربستان و عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر شانگهای و بریکس از جمله دستاوردهای وزارت امور خارجه در دوره امیرعبداللهیان بود.

ظهر یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل مرحوم رئیسی و مرحوم امیرعبداللهیان در حال بازگشت از آیین افتتاح سد قیز قلعه‌سی به تبریز بود که در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی سقوط کرد. متاسفانه در جریان این حادثه، تمام سرنشینان بالگرد از جمله رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه به فیض شهادت نائل آمدند. 

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 100672 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]