شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ /
98871
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶

به مردم قول می‌دهم که دریادلان حافظ منافعشان باشند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: همرزمانم بدون هیچ وابستگی دریانوردی کردند و نشان دادند که در این مرز و بوم چه شیران و دلیرانی زندگی می‌کنند.



به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ارتش، آیین گرامیداشت سالروز بازگشت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش و ثبت این روز در تقویم رسمی کشور تحت عنوان «روز افتخار و اقتدار دریایی ارتش جمهوری اسلامی» با حضور امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وحید جلیلی قائم مقام صدا و سیما و دیگر مسئولان در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در آغاز همایش ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: امروز همانطور که گفته شد ما در جمع شما به دلیل افتخار آفرینی‌های شما مردم حضور پیدا کردیم.

وی افزود: همرزمانم بدون هیچ وابستگی دریانوردی کردند و این‌ها همگی به سبب دعای خیر شما خانواده‌ها است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: قرار است ایرانی‌ها همواره با اقتدار پرچم و نشان مقدس کشورمان را در گوشه گوشه اقیانوس‌های جهان به اهتراز درآورند و نشان دهند که در این مرز و بوم چه شیران و دلیرانی زندگی می‌کنند.

امیر دریادار ایرانی در پایان تأکید کرد: به مردم قول می‌دهم که دریادلان حافظ منافعشان باشند و همواره اقتصاد را در عمق دریاها پایدار نگه دارند تا ان‌شاءالله در آینده شاهد روزهای خوبی باشیم.

وزیر ارشاد: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش رکوردی بی‌نظیر را در بلندای قدرت‌های جهانی رقم زد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: بحمدالله امیر ایرانی فرمانده موفقی هستند و این تاریخ‌سازی در دوره ایشان شکل گرفت، این افتخار را داشتیم در شورای فرهنگ عمومی این نامگذاری را در تقویم به ثبت رسانیم.

وی افزود: با وجود آنکه بیشتر کاروان‌های دریایی همواره دچار مشکل دزدان دریایی می‌شوند، اما اقتصاد دریایی ما به پشتوانه این سفیدپوشان دلیر دارای امنیت است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر فرهنگ بیان کرد: این افتخار بزرگ برای کسی متصور نبود، ۸ ماه دریانوردی بدون توقف و ثبت رکوردی بی‌نظیر را در بلندای قدرت‌های جهانی رقم زد. این روحیه توانستن را که زنان و مردان این سرزمین قادرند تمام موفقیت‌ها را نصیب خودشان کنند، امام راحل ما بنیان نهادند، در حالی‌که پیش از آن در دوران قاجاریه و پهلوی وابستگی‌هایی ناشی از مدیران نالایق وجود داشت اما در بخش‌های مختلف، انقلاب اسلامی همه ناممکن‌ها را ممکن کرد و امروز موفقیت‌های بزرگی اتفاق افتاد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه شب عملیات وعده صادق برای همیشه ثبت شده است، گفت: ده‌ها کشور سپر دفاعی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کردند در صورتی که ایران نیز اعلام کرده بود قصد تنبیه رژیم صهیونیستی را دارد و همه آماده بودند و جلوی چشم همه جهانیان نشان دادند که قدرت رژیم صهیونیستی پوشالی است.

وی ادامه داد: نسل‌های آینده از شب وعده صادق و ۲۷ اردیبهشت یاد خواهند کرد و قصه‌ها می‌گویند و می‌خوانند و به آن می‌بالند، این خاصیت تاریخ‌سازی است.

وزیر فرهنگ در پایان تأکید کرد: از همه شما سفیدپوشان تشکر می‌کنیم چراکه حس غرور را در ملت شکل دادید، امیدواریم این غرورآفرینی‌ها و تاریخ‌سازی‌ها ادامه داشته باشد و در حوزه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای برای روایت دقیق این حماسه‌ها در خدمت شما خواهیم بود.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 98871 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]