دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
91821
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۴۱

فصل تازه‌ای از روابط پاکستان و ایران آغاز شده است

با سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان، دوره تازه‌ای از همکاری‌های مشترک در روابط میان این دو کشور آغاز شد.



العالم آسیا

“سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان، امروز در نشستی به بررسی روابط دوجانبه میان دو کشور پرداختند.

قرار است در جریان این سفر سه روزه رئیسی، پرونده‌های مهمی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد که دیدارهای امروز به رایزنی‌ها درباره پرونده انرژی، بازارهای آزاد مرزی، مبادلات تجاری، کشاورزی و صنعت و به‌ویژه موضوع امنیت مرزی و همکاری اطلاعاتی و امنیتی تمرکز داشت که به امضای سه توافقنامه و پنج یادداشت تفاهم مشترک منجر شد.

مصدق ملک وزیر انرژی پاکستان گفت: ما از سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان خوشحالیم و معتقدیم فرصت‌های فراوانی برای توسعه روابط به ویژه روابط تجاری وجود دارد و وزیران و هیئت‌های پاکستانی و ایرانی به صورت خستگی‌ناپذیر برای افزایش مبادلات تجاری و بهبود وضعیت امنیتی تلاش می‌کنند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ایران گفت: پاکستان نیز درست مانند ایران، که حامی آرمان‌های فلسطین است بهتر از بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر نشان داد که در خط مقدم دفاع از فلسطین و ملت فلسطین قرار دارد بنابراین پرداختن به مساله فلسطین در جریان این سفر، ضروری و محوری است.

در حاشیه این دیدار، دیدارهایی در سطح هیئت‌های وزیران و جامعه تجاری برگزار شد که در آن فرصت‌هایی برای توسعه زمینه‌های همکاری دوجانبه به منظور تحقق پیوندهای تاریخی قوی که مردم دو کشور را به هم پیوند می‌دهد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سفر آقای رئیسی به پاکستان با ابعاد و دستاوردهای مختلف برای پاکستان و ایران، فردا نیز ادامه خواهد داشت و هیات از پایتخت فرهنگی و اقتصادی پاکستان، لاهور و کراچی بازدید خواهد کرد.

منبع : fa.alalam.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 91821 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 49 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]