چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
89505
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱

حمله تلافی جویانه ایران قانونی و در چارچوب ماده ۵۱ منشور ملل متحد بود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در دیدابر با سفرای کشورهای عربی و اسلامی به تشریح عملیات «وعده صادق» پرداخت.

خبرنگار شبکه خبری العالم در تهران خاطرنشان کرد، امیرعبداللهیان در این دیدار تشریح کرد که عملیات ایران کاملا قانونی و مشروع بوده است.

بنا بر این گزارش، در بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز تاکید شده است که پاسخ ایران در چارچوب ماده ۵۱ منشور ملل متحد در خصوص حق دفاع از خود علیه رژیم صهیونیستی بوده است به این دلیل که این رژیم بارها منافع جمهوری اسلامی را در مناطق مختلف هدف قرار داده است که آخرین آن حمله به کنسولگری ایران در دمشق بود.

خبرنگار العالم تصریح کرد که تهران از جامعه جهانی به دلیل عدم اجماع در محکومیت هدف قرار دادن کنسولگری ایران انتقاد کرد و آن را جانبداری از رژیم صهیونیستی دانست و با فراخواندن سفرای انگلستان، آلمان و فرانسه، اعتراض شدید خود را نسبت به مواضع دوگانه آنها اعلام کرد.

بنابر این گزارش، افکار عمومی فشار زیادی برای حمله بازدارنده علیه رژیم صهیونیستی و پاسخ به تجاوزاتش وارد کرد که به دنبال این حملات تلافی جویانه علاوه بر مردم ایران، کشورهای محور مقاومت نیز از این عملیات بسیار خشنودند.

منبع : fa.alalam.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 89505 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 26 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]