چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
88132
۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۵۳

واکنش دفتر میرسلیم به شایعه سِمَت وی در حکومت پهلوی

خبر فوری با انتشار ویدئویی مدعی سمت داشتن مصطفی میرسلیم در دوران پهلوی شد.



خبر فوری، ششم فروردین ماه امسال با انتشار ویدئویی مدعی سمت داشتن مصطفی میرسلیم در دوران پهلوی شد و نوشت: شاید همگان مصطفی میرسلیم را با اظهار نظر‌های جنجالی‌اش بشناسند، اما او زندگی عجیبی نیز داشته است که محدود به بازداشت پسرش نیست. در این مستند نگاهی به زندگی میرسلیم داشته‌ایم و حواشی خاصی که اطراف او وجود داشته است، به خصوص پسرش!

دفتر مصطفی میرسلیم نماینده تهران در واکنش به اخبار منتسب به وی ضمن تکذیب آن نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا یَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ عَسَىٰ أَنْ یَکُونُوا خَیْرًا مِنْهُمْ … وَلَا تَلْمِزُوا أَنْفُسَکُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِیمَانِ وَمَنْ لَمْ یَتُبْ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ. (حجرات/ ۱۱)

در ششم فروردین سال جاری، خبرگزاری‌ای خبری با عنوان《نمایندهٔ مجلسی که در حکومت پهلوی سمت داشت》، دربارهٔ آقای مهندس سیّدمصطفی میرسلیم منتشر کرد؛ بی‌آنکه در علّت نشر آن کمترین تأمّلی کند! فیلم کوتاهی هم در انتهای خبر دیده می‌شد که عمدهٔ آن سالی پیش منتشر شد و این‌بار با اندک اختلافی نسبت به گذشته مجدداً انتشار یافت و آن‌هم بدون هیچ دلیل و مَحمِلی و شاید صرفاً برای تخریب شخصیتِ یک مؤمن!! حال اگر قصد خبرگزاری از درج این‌گونه اخبارِ مُقطَّع و سرودُم‌بریده (که البته کار درخور شأن خبرگزاری‌های اصیل نیست) شکستن حرمت آقای میرسلیم بوده، چرا چنین ناشیانه که حالیه نخ‌نما شده است!! آیا خبرگزاری، در سِمَتی که ایشان داشت فسادی سراغ در وی دارد که به دلیلی نامعلوم از افشای آن امتناع کرد؟! یا آنکه به طمع ستاندن صله‌ای قلم را برای خوشامد ناپاکان رقصاند، ولی به چه بهایی؟ آلودن دامان انسانی شریف که در پس از انقلاب اسلامی جز بندهٔ الله نشد و از از راه اولیا به بیراه نرفت و یکسره مسئولان را انذار داد تا در هر مقام و منصبی منافع ایران اسلامی را بر منفعت‌های شخصی ارجح بدانند و از ویژه‌خواهی و حرام‌خواری و فساد و افتادن در تباهی‌ها و آلودگی‌ها بپرهیزند!
اما چنانچه غرض دیگری از انتشار آن خبر دربین باشد، چرا شجاعانه و پوست‌کنده به روشنگری نپرداخت؟! آخر لجن‌پراکنی‌های نابخردانه تا به کِی؟ تکه‌ای از یک مصاحبه را با شِقِّ گفت‌وگوی دیگر از یک فرد به‌یکدیگر سنجاق می‌کنند و به قصد ریختن آبروی  یک مؤمن و یا تمسخر او (معارض با آیهٔ شریفهٔ مُصَدَّرِ این یادداشت)، عِرض خود می‌برند و زحمت دیگران می‌دارند!
کار خبرگزاری‌های محترم، بس خطیر و ارزنده و اتفاقاً بسیار تخصّصی است و نشاید که هرکو کلک نظمی می‌زند و رطب و یابس را به‌هم می‌بافد، بدان جرگه وارد شود!
ای کاش این خبرگزاری که در درج خبر《تعجیل》ورزید و از سوابقش هم پیداست که در انتشار اخبار نادرستِ فوری و عوام‌فریبانهٔ مُعوجّ یدی طولا دارد، به جای نشر مطلبی گزینشی و به ضرب و زور چسب و قیچی و شیطنت‌آلود، مبادرت به پخش کل مصاحبهٔ قدیم جناب میرسلیم با رسانهٔ ملّی می‌کرد (البته با اجازهٔ سازمان صداوسیما و بدون غرض‌ورزی دربارهٔ برنامه‌ای که کل آن نزدیک به سه سال قبل از سیما پخش شده بود) و اجازه می‌داد تا بینندگانِ آن مصاحبه، خودشان دربارهٔ این انسان شریف که به قول مُخبِر در زمان پهلوی سمت داشت و در گفت‌وگوی اشاره‌شده نیز خود وی مستوفی دربارهٔ سِمَتش توضیح داده بود، نتیجه‌گیری لازم را بکنند.
خبر بی‌مناسبت دیگری را همین خبرگزاری در روز گذشته به قصد مشوب کردن اذهان مردم شریفمان به نقل از همان خبرگزاری خبرآنلاین که ماه‌ها قبل تفصیل آن را ذیل مصاحبه‌ای با جناب مهندس میرسلیم منتشر کرده و پرونده‌اش هم بسته شده است، با عنوان《دفاع دوبارهٔ میرسلیم از گرانی بنزین!》انتشار داد که حقیقتاً دانسته نشد به چه دلیلی صورت گرفت؟ زیرا اولاً مطلب متعلّق به نزدیک به ۸ ماه قبل است و در نشرِ رندانهٔ آن، چنان وانمود شد که گویی مصاحبه به‌تازگی انجام شده است، ثانیاً در آن ادعایی مبنی بر گران شدن بنزین از سوی نمایندهٔ محترم مطرح نشده بود، ثالثاً از متن گفت‌وگویی مفصل، بندی کوتاه و سراسر کذب و وارونه نقل شده است که قطعاً حقّ شکایت به مجاری قانونی را برای نماینده محترم محفوظ می‌دارد و رابعاً واقعاً بر هیچ کسی مشخّص نیست که ذکر این مطالب (آن‌هم به‌نادرستی) در حال حاضر، زائیدهٔ چه غرض و مرضی است؟! و آیا جز تشویش افکار و دامن زدن به شایعات پوچ و دروغ بستن به مشار الیه نیست؟
نکتهٔ دیگر، دربارهٔ عنوان عجیب خبر《میرسلیم اسم جدید برای خودروی هیبریدی ابداع کرد!》است که خود از ابداعات یک خبرگزاری ظاهراً دقیق ولی درعمل سهل‌انگار است‌؛ زیرا نام خودروی دورگه ظاهراً از سال ۱۳۹۷ وارد جامعهٔ فنّی و رسانه‌ای شد و بر خودرویی اطلاق می‌شد و می‌شود که همزمان از دو منبع شامل موتور احتراق داخلی یا درون‌سوز و موتور الکتریکی برای حرکت استفاده می‌کرد و می‌کند و بعدها با عناوینی نظیر خودروهای دوسوخت، دوسوخت‌ران، دونیرو، دوگانه، دوعنصر و دورگه نیز خوانده شد که این واژهٔ آخری نزد اهل فنّ مقبول‌تر افتاد و استعمال آن رایج گردید. پس آقای مهندس میرسلیم در این‌جا ابداعی نکرد!

بیشتر بخوانید:

دفتر میرسلیم: درخواست میرسلیم برای افزایش قیمت بنزین تا ۲۶ و ۳۰ هزار تومان کذب است

خبرگزاری محترم لابد واقف‌اند که از زمان تأسیس  فرهنگستان اول، به‌رغم عضویتِ معاریف فرهنگ و ادب و علوم و فنون کشور در آن و ساختن واژه‌های معادل لغات و تعابیر فرنگی از سوی آنان که هم زیبا بود و هم وافی به مقصود و هم چشم‌نواز و هم بعضاً نامأنوس، همچنان منتقدانی بودند که واژه‌های نوساخته را برنمی‌تافتند و از استعمال آنها یا استنکاف می‌ورزیدند و یا به مباحثات زبان‌شناختی و ادبی با یکدیگر می‌پرداختند و کمتر دیده شد که از سَرِ جهل (آن‌گونه که خبرگزاری حاضر یک اهل فنّ را بیهوده به تمازح می‌گیرد که با ادب فارسی به‌نیکی آشناست ولی بی‌ادعا، و شاهد سخن هم استاد دکتر سیّدجعفر شهیدی‌ طاب ثراه اند که عمدتاً پارسی‌دانی آقای میرسلیم را در جلسات متعدّد تبجیل می‌فرمودند) شاخ‌ها را به تمسخر یکدیگر، تیز کنند!
و خبر چهارمی هم که همین خبرگزاری در روز گذشته با عنوان《قیمت سوخت باید اصلاح شود، و …》منتشر کرد نیز اعجاب‌انگیز می‌نماید که چرا عنوانی جنجالی را از متن مصاحبه‌ای در کافه‌خبر که در بیش از ۸ ماه پیش انتشار یافته بود، این‌بار و به‌قصد شوراندن افکار مردم شریف علیه نماینده‌ای دلسوز بازنشر می‌شود و اتفاقاً درست به‌منظور شایعه‌پراکنی و ایجاد تشویش و نگرانی‌های ذهنی برای مردم عزیزی که در حالت عادی نیز در چاه ویل خبرهای مسموم و دروغین فضاهای مجازی و ازخدابی‌خبر غوطه می‌خورند!! از پروردگار متعال می‌خواهم که این خبرگزاری و امثالش را در بیان اخبار درست و مفید و نه ارائهٔ خبرهای آسیب‌زا و خدای ناکرده یاوه‌گویی‌های عوام‌فریبانه، هدایت بفرماید و دریابند که خدای دانا به حقایق امور از همگان آگاه‌تر است.
باری درخاتمه پیشنهاد می‌کنم که خبرگزاری‌های محترم اولاً صحیح و سقیم اخبار را قبل از انتشار، در خبرهای اسلاف خود بجویند و تحقیق‌ناکرده و نادانسته خبرسازی نفرمایند، درثانی از بابت عنوان نادرست خبرهای آمیخته با مزاح‌هایشان، از آقای میرسلیم عذرخواهی فرمایند. مصداق این کلام رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم:
حاسِبُوا انْفُسَکُمْ قَبْلَ انْ تُحاسِبُوا وَزَنُوها قَبْلَ انْ تُوزِنُوا، وَتَجْهَزُوا لِلْعَرْضِ الاکْبَر.

والسلام علی من اتبع الهدی.

دفتر جناب آقای مهندس سیّدمصطفی میرسلیم

 

منبع : eslahatnews.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 88132 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]