چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
86307
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۱۵

دادگاهی در پاکستان حکم زندان عمران خان به دلیل فروش هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد

دادگاهی در پاکستان حکم زندان عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور را در پرونده مربوط به فروش غیرقانونی هدایای دولتی به حالت تعلیق درآورد.



خان و همسرش بوشرا بی بی در دادگاهی که حکم آن روز ۳۱ ژانویه اعلام شد هر کدام به ۱۴ سال حبس محکوم شدند. حکمی که درست یک هفته پیش از انتخابات سراسری ۸ فوریه در این کشور اعلام شد. دادگاه عالی اسلام‌آباد روز دوشنبه اعلام کرد که اجرای حکم این زوج تا زمان تصمیم‌گیری در مورد این پرونده پس از تعطیلات عید فطر که ۱۰ روز دیگر خواهد بود به حالت تعلیق در می‌آید. خان ۷۱ ساله متهم است که بر اساس فروش هدایای دولتی مبلغی معادل حدود ۵۰۴ هزار دلار آمریکا درآمد کسب کرده است. خان اما مدعی است که این پرونده، از سوی نظامیان و ارتش این کشور و با اهداف سیاسی برای او تشکیل شده است. بر اساس این حکم همچنین این زوج برای مدت ۱۰ سال اجازه حضور در مناصب دولتی را نخواهند داشت و برای هر کدام هم مبلغی معادل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار جریمه تعیین شده است. از عرش به فرش؛ عمران خان نخستین شب را در زندان فوق امنیتی گذراندتعلیق حکم سه سال زندان عمران خان؛ اتهامات چه بود و معنی آن برای انتخابات آتی پاکستان چیست؟این بازیکن پیشین و سرشناس کریکت و بنیانگذار حزب تحریک انصاف پاکستان از ماه اوت گذشته در زندان به سر می‌برد. محکومیت در پرونده هدایای دولتی یک روز پس از آن صادر شد که آقای خان در پرونده دیگری به اتهام افشای اسرار دولتی به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود. همچنین دادگاهی در این کشور در ۳ فوریه حکم داده بود که ازدواج خان با همسرش در سال ۲۰۱۸ ناقض قوانین اسلامی بوده است. سید ذوالفقار بخاری، سیاستمدار حزب تحریک انصاف و از دستیاران نزدیک خان، به الجزیره گفت که با توجه به روند پیشرفت پرونده هدایای دولتی در دادگاه، از نتیجه مطلوب مطمئن است.به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندیدبا این که هنوز نتیجه نهایی این پرونده مشخص نیست اما نزدیکان آقای خان امیدوارند که در نهایت دادگاه حکم به تبرئه او بدهد.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 86307 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 31 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 58 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]