دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
86339
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵

دوگانگی‌ها آزاردهنده است؛ لازم است عدالت در توزیع اتفاق بیفتد

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: هنگامی که در همین شرایط حقوقی یک جایی با واسطه وصل به یک نهاد دولتی است، حقوق‌ها چند ده میلیونی است و یک جای دیگر کارگر حقوقش کمتر است این دوگانگی‌ها آزاردهنده است، لازم است یک عدالت در توزیع اتفاق بیفتد و مجموع این‌ها باعث می‌شود مردم امیدوارتر شوند و احساس کنند اهمیت دارند؛ چراکه عدالت مشارکت‌ساز است.



امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ارزیابی خود از رابطه مردم و حکومت بعد از ۴۵ سال، گفت: مردم به روشنی علاقمند هستند صدای‌شان شنیده شود و مسئولین و کسانی که منتخبین خودشان هستند بعد از انتخاب به حرف‌ها اعتنا کنند و علاقمند هستند که مسئولین صادقانه و شفاف با آن‌ها صحبت کنند و در تصمیم‌گیری‌های‌شان آن‌ها را شریک کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این‌که شاید سازوکارهای شراکت با مردم در تصمیم‌گیری‌ها سازوکارهای کاملاً نافذی نیست، اظهار داشت: مثلا در مجلس اگر چیزی می‌خواهد تصویب شود، قبلش شاید باید از عموم مردم، اصناف و گرو‌ه‌های فعال در آن حوزه و در حوزه سیاست سازی نظرخواهی و مشورت داشته باشند، چه دولت هنگامی که تنظیم لایحه می‌کند و یا آئین نامه‌ای تصویب می‌کند و چه مجلس هنگامی که قانونی تصویب می‌کند این را در نظر بگیرد. این طرف هم لازم است یک سری اطلاعات شفاف در اختیار مردم قرار دهد و محدودیت‌های خودش را ذکر کند.

وی یادآور شد: مثلا در دولت بحث بر سر بودجه سال ۱۴۰۳ بود، بودجه دستگاهی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان همیشه کم است و آن طرف دستگاه‌هایی مانند نفت و مالیات که باید تولید درآمد کنند هم محدودیت‌هایی دارند و این‌ها را باید به مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی بگویند که محدودیت دولت در تامین منابع چیست؟ بنابراین ما این خدمات را می‌توانیم ارائه دهیم، خیلی آرمانی به موضوع نگاه نکنید، شما خودتان را جای تصمیم‌گیران بگذارید، اگر تصمیم گیر بودید چه می‌کردید؟

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: البته تمام این‌ها هنگامی محقق می‌شود که مردم احساس تبعیض نکنند، هنگامی که در همین شرایط حقوقی یک جایی با واسطه وصل به یک نهاد دولتی است، حقوق‌ها چند ده میلیونی است و یک جای دیگر کارگر حقوقش کمتر است این دوگانگی‌ها آزاردهنده است، لازم است یک عدالت در توزیع اتفاق بیفتد و مجموع این‌ها باعث می‌شود مردم امیدوارتر شوند و احساس کنند اهمیت دارند؛ چراکه عدالت مشارکت‌ساز است.

وی درباره این که از سال ۵۸ تا ۱۴۰۳ اگر بخواهید آرمانی به انقلاب اضافه کنید، آن چیست و آیا آرمان‌های انقلاب رسیده‌ایم، گفت: برگشت معنویت به زندگی بشر، توجه ۴۰۰ الی ۵۰۰ سال بعد از رنسانس به صورت جدی از زندگی بشر معنویت زدایی و بشر بسیار زمینی و مادی شد. انقلاب اسلامی شاید بزرگترین کارکردش بازگرداندن معنویت به زندگی بشر است، البته دستاوردهای مادی هم دارد.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 86339 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]