چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
86347
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

در ۲ سال گذشته مجموع رشد اقتصادی ۱۲.۲ درصد شده است

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با مجموعه‌ای از اقدامات تلاش شد نه تنها رشد اقتصادی متوقف نشود بلکه افزایش پیدا کند که با احتساب نفت رشد اقتصادی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲، ۶.۷ درصد و بدون آن ۴.۲ درصد بوده است و ۲ سال گذشته با روی کار آمدن دولت سیزدهم مجموع رشد اقتصادی ۱۲.۲ درصد شده است.



به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احسان خاندوزی در اولین نشست خبری خود در سال ۱۴۰۳ با محکوم کردن حمله تروریستی رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری ایران گفت: ان‌شاالله این عزیزان با امیرالمؤمنین محشور شوند.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره آخرین آمار اقتصادی بیان کرد: اقتصاد ایران در پایان دولت قبل با چند عارضه ساختاری دست به گریبان بود که نمودش در افرایش تورم و پائین بودن رشد اقتصادی خودش را نشان داد و تورم از حدود ۲۵ درصد به ۴۵ درصد رسید و باعث شده بود در نیمه دوم دهه ۹۰ با رشد منفی اقتصادی روبه‌رو شویم. در چنین شرایطی دولت مردمی سعی کرد با اولویت‌هایی که به دستگاه می‌دهد این را جبران کند؛ از جمله کمک به کسب‌ و کارها، افرایش سرمایه گذاری و همچنین ارائه برنامه‌ای از سوی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برای مهار تورم که به رشد اقتصادی کمک کند.

وی افزود: این برنامه در بخش اول به متغیرهای اقتصادی می‌پردازد که با مجموعه‌ای از اقدامات تلاش شد نه تنها رشد اقتصادی متوقف نشود بلکه افزایش پیدا کند که با احتساب نفت رشد اقتصادی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲، ۶.۷ درصد و بدون آن ۴.۲ درصد بوده است و ۲ سال گذشته با روی کار آمدن دولت سیزدهم مجموع رشد اقتصادی ۱۲.۲ درصد شده است.

خاندوزی ادامه داد: این شاخص در طول دولت دوازدهم در مجموع منفی ۱.۳ درصد بوده است. نرخ رشد اقتصادی بدون نفت نیز در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم ۱۰.۴ درصد بوده است. نرخ رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۲ با آمارهای کارشناسی نشان می‌دهد که از سال گذشته بیشتر است که آن‌هم با متغیرهایی قابل نشان دادن است. موید دوم آن شاخص‌های سرمایه گذاری است که تا پایان شهریور ۸ درصد رشد در آن صورت گرفته است.

وی درباره این‌که باتوجه به شعار سال دولت قصد دارد مردم را در چه مواردی در تولید همراه کند، گفت: شعار سال برای دولت حاوی چند راهبرد جدی است و بسته‌ای برای سال ۱۴۰۳ تکمیل شده که در هفته آینده تقدیم خواهد شد.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: استفاده از فرهنگ کارآفرینی، بهبود کسب‌وکارها کاهش کار مقرراتی باید صورت گیرد، اعطای مشوق‌های سرمایه گذاری چه داخلی و چه خارجی امسال به صورت ویژه خواهد بود‌، تأمین مالی با استفاده از  بازار سرمایه خواهد بود، تسریع در فرایند واگذاری شرکت‌هایی که در فهرست قرار دارند، تقویت مشارکت‌های عمومی و خصوصی از جمله‌ محورهایی است که در دستور کار ۱۴۰۳ خواهد بود.

خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 86347 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 25 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]