دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
83278
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲:۳۱

حرف‌های آقای صدیقی شوخی و توهین به شعور مردم است/ اگر فرض را بر راستگویی او بدانیم، خب مال دزدی را به دادستانی بدهید

علی مجتهدزاده، وکیل و حقوقدان با تحلیل موضوع زمین خواری ۴۰۰ هزار متری کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و ادعای او مبنی بر اینکه امضایش را جعل کرده اند و این زمین را به نامش زده اند، به اصلاحات نیوز می‌گوید: از هر دانشجوی حقوقی که سوال کنید می‌داند که مهمترین عنصر جعل، تحقق



علی مجتهدزاده، وکیل و حقوقدان با تحلیل موضوع زمین خواری ۴۰۰ هزار متری کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و ادعای او مبنی بر اینکه امضایش را جعل کرده اند و این زمین را به نامش زده اند، به اصلاحات نیوز می‌گوید: از هر دانشجوی حقوقی که سوال کنید می‌داند که مهمترین عنصر جعل، تحقق رکن ضرری است. یعنی من بیایم بر علیه شما چیزی را جعل کنم و پولی را از شما بگیرم، اینکه امضای شما را جعل کنم و پولی را در جیبت بگذارم، از عجایب خلقت است. متاسفانه باعث تمسخر و خنده است.

بیشتر بخوانید:

زمین‌خواری ۱۰۰۰ میلیاردی آیت الله صدیقی و پسران

صدیقی: امضایم جعل شده رسیدگی کنید

واریز اجاره ماهانه یک میلیاردی هتل جهان مشهد به حساب کاظم صدیقی و پسرش

او ادامه می‌دهد:حرف‌های آقای صدیقی شبیه به شوخی می‌ماند که کسی امضایی را جعل کرده باشد و چیزی را به شخصی دهد! والا ما اولین بار است که چنین چیزی می‌بینیم! اقای صدیقی در دستگاه قضا هم مدت‌ها فعال بوده است و خب الان بیاید درباره حکم جعل یک چیز جدید بنویسد و حکم جعل را از اول بازنویسی کند. زیرا حرفش اصلا جای بحث حقوقی ندارد و یک شوخی و توهین به شعور مردم است.

اینکه کسی امضای کسی را جعل کرده و پولی را در جیبش بگذارد، از عجایب خلقت است که متاسفانه باعث تمسخر و خنده است.:حرف‌های آقای صدیقی شبیه به شوخی می‌ماند.ایشان در دستگاه قضا هم مدت‌ها فعال بوده است و خب الان بیاید درباره حکم جعل یک چیز جدید بنویسد و حکم جعل را از اول بازنویسی کند. زیرا حرفش اصلا جای بحث حقوقی ندارد و یک شوخی و توهین به شعور مردم است.

مجتهدازده با اشاره به نامه اخیر کاظم صدیقی گفت: من واقعا این را یک شوخی سخیف می‌دانم. دیگر تحت مانده اعتبار عمومی هم باقی نمانده است و این آقایان با این داستان ها و حرف‌ها اعتماد مردم را از بین برده اند. آنقدر این اتفاقات را بی شرمانه و وقیحانه انجام می‌دهند که حد و اندازه ندارد.

این حقوقدان ادامه می‌دهد: اگر آقایان ما را به نشر اکاذیب متهم نمی‌کنند، اگر به فکر خودشان هستند و هنوز عاقلی وجود دارد، یک دادگاه علنی برقرار کنند و اجازه دهند که حقوقدانان هم حضور داشته باشند و بتوانند درباره موضوع به صورت شفاف صحبت کنند. اما من بعید می‌دانم که به نفعشان باشد که چنین کاری را انجام دهند.اگر می‌گفتند مرغ پخته پرواز کرده است، من راحتتر باور می‌کردم تا اینکه بگویند فردی امضای من را جعل کرده تا پولی در جیب من بگذارند.

اگر آقایان ما را به نشر اکاذیب متهم نمی‌کنند، اگر به فکر خودشان هستند و هنوز عاقلی وجود دارد، یک دادگاه علنی برقرار کنند و اجازه دهند که حقوقدانان هم حضور داشته باشند و بتوانند درباره موضوع به صورت شفاف صحبت کنند.

مجتهدازده می‌گوید: معتقدم اصلا این بحث حقوقی نیست و کمدین‌ها باید درباره آن صحبت کنند. صحبت حقوقی در این باره یعنی شان علم حقوق را پایین می‌اوریم. طنزپردازانی مانند آقای مهران مدیری باید در این باره صحبت کنند.

این کارشناس حقوقی با بیان اینکه هرچند خنده دار است اما به فرض صحت این موضوع و اگر بنا را بر این بگذاریم که او خبر نداشته، خب مال دزدی است و او هم اطلاع دارد که مال دزدی است، باید این مال را در اختیار دادستانی قرار دهد، گفت: به دادستانی اعلام کند، از خودش سلب مالکیت کند و سند را در اختیار امین الاموال دادستانی قرار دهد. یعنی هم سند هم به طور فیزیکی. نه اینکه سندش را بگذارند چندروز دیگر که سروصداها خوابید، این‌ مال را دوباره بردارند.

معتقدم اصلا این بحث حقوقی نیست و کمدین‌ها باید درباره آن صحبت کنند. صحبت حقوقی در این باره یعنی شان علم حقوق را پایین می‌آوریم. طنزپردازانی مانند آقای مهران مدیری باید در این باره صحبت کنند.آقای صدیقی به صورت علنی دارد این سخنان را مطرح میکند و در خفا نگفته است! اگر او دروغ گفته باشد و چون به صورت علنی هم مطرح کرده است، نشر اکاذیب است. اما واقعا موضوع عجیبی است و معتقدم وهن روحانیت است.

او در ادامه می‌گوید: آقای صدیقی به صورت علنی دارد این سخنان را مطرح میکند و در خفا نگفته است! اگر او دروغ گفته باشد و چون به صورت علنی هم مطرح کرده است، نشر اکاذیب است. اما واقعا موضوع عجیبی است و معتقدم وهن روحانیت است. به نظرم بیشتر یک طنز است و طنزپردازانی همچون مدیری و ایرج طهماسب باید به آن بپردازند. نمی‌دانم کسانی که می‌روند پشت سر او نماز می‌خوانند انشالا که نمازشان قبول باشد. وقتی مبلغ اسلام چنین وضعیتی دارد، معلوم است که چرا وضعیت اعتقادی مردم این است و مردم دین گریز شده اند.

انتهای پیام/

منبع : eslahatnews.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 83278 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]