چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
81582
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

نخست‌وزیری فرانسه از حمله سایبری با شدتی «بی‌سابقه» به خدمات دولتی خبر داد

دفتر نخست‌وزیر فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که شماری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی این کشور هدف حمله‌ای سایبری قرار گرفتند.



به گفته دفتر گابریل اتل، نخست‌وزیر فرانسه شدت حمله سایبری انجام‌شده«بی‌سابقه» بوده است اما مقام های این کشور توانسته‌اند تاثیر آن را کاهش دهند. یک منبع امنیتی در دولت فرانسه گفت که تاکنون روسیه به عنوان عامل حمله سایبری انجام‌شده شناسایی نشده است.روسیه با توجه به حمایت پاریس از اوکراین یکی از مظنونان حملات سایبری علیه پایگاه‌ اینترنتی دولت فرانسه محسوب می‌شود. موضع‌گیری اخیر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه مبنی بر امکان اعزام نیروی نظامی به اوکراین خشم کرملین را برانگیخته بود. بنا به اعلام دفتر نخست‌وزیر فرانسه ستاد بحران برای مقابله با حمله سایبری تشکیل شده است. به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندیدگروهی به نام «سودان ناشناس» مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفته است. این گروه مستقر در سودان پیش از این حملاتی سایبری را علیه پایگاه‌های اینترنتی در سوئد، دانمارک و اسرائیل انجام داده بود. گروه «سودان ناشناس» مدعی است که فعالیت‌های ضدمسلمانان را مورد هدف قرار می‌دهد.با این حال نشانه‌هایی از نزدیکی این گروه به روسیه مشاهده شده است.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 81582 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
عصرایران 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]