دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
81523
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

از قابل اعتمادترین کشورهای جهان تا ذخایر طلا کشورهای عربی

در ۶۰ ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان، الشرق، الخلیج اونلاین، الجزیره و خبرگزاری رسمی عراق.



البیان امارات: 

ارائه خدمات ویژه خطوط هوایی امارات در ماه رمضان به مشتریان 

خطوط هوایی امارات تمام آمادگی های خود را برای ارائه خدمات ویژه به مشتریان خود در ماه مبارک رمضان اعلام کرده است، زیرا این شرکت هواپیمایی هزاران جعبه غذای صبحانه را در اختیار مسافران روزه دار داخل هواپیما ودر درب ورودی هواپیما قرار می دهد و غذاهای سنتی ماه مبارک رمضان را در هتل سرو می کند. 

هواپیمایی امارات در طول ماه رمضان در سالن های خود در فرودگاه بین المللی دبی شیرینی های سنتی عربی، خرما و قهوه ارائه می کند.غذاهای پذیرایی در سالن های درجه یک و بیزینس کلاس شامل مجموعه ای از پیش غذا های عربی گرم و سرد و سوپ عدس است.

خطوط هوایی امارات به مسافران روزه‌دار سفر به مقاصد خاص که در هنگام افطار در دروازه‌های پرواز حضور دارند جعبه‌هایی حاوی آب، شیر، موز و خرما ارائه می‌دهد.

 

الشرق: 

دو سفر یک بلیط، پویش معرفی جاذبه‌های گردشگری عربستان و قطر

عربستان سعودی و قطر برای معرفی‌ جاذبه‌های گردشگری و تشویق گردشگران به بازدید از این کشورها طرحی تبلیغاتی را تدوین کرده‌اند که بر اساس آن گردشگران با خرید یک بلیط گردشگری می‌توانند از جاذبه های دو کشور بازدید کنند.

مقامات فعال در بخش گردشگری قطر از همکاری با سازمان گردشگری عربستان سعودی و راه‌اندازی پویشی تبلیغاتی تحت عنوان «اکتشاف دو برابری» به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری خبر دادند.

سازمان های گردشگری عربستان و قطر با شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین، به معرفی برجسته‌ترین جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری هر دو کشور پرداختند و این نمایشگاه را فرصتی فوق‌العاده برای بازدیدکنندگان بین‌المللی دانستند.

 

الجزیره:

 سخنگوی ناتو چه کسی است؟

قرار است «فرح دخل الله» به عنوان نخستین زن عرب از کشور لبنان، از اول مارس آینده مسئولیت سخنگوی رسمی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را بر عهده گیرد تا نخستین زن عرب تبار باشد که  این سمت مهم بین المللی را عهده دار می شود.

گفتنی است فرح دخل الله دارای مدرک لیسانس در رشته هنرهای سمعی و بصری و رسانه از دانشگاه سنت جوزف لبنان در سال ۲۰۰۴ و مدرک کارشناسی ارشد در رشته روابط بین الملل از دانشگاه کمبریج در سال ۲۰۰۹ است و آخرین سمت وی سخنگویی وزارت امور خارجه انگلیس بوده است.

وی پیش از سخنگویی وزارت خارجه انگلیس هم در بخش اطلاعات سازمان ملل متحد در دفتر  کمیساریای عالی امور پناهندگان در دمشق بوده است.

 

الخلیج اونلاین: 

حجم بیش از ۱۲۲ میلیارد دلاری اقتصاد دیجیتال در عربستان

عبدالله بن عامر السواحه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان اعلام کرد اقتصاد دیجیتال جهانی در سال های اخیر رشد ۳ درصدی داشته است اما در عربستان با آغاز چشم انداز ۲۰۲۳، رشد ۱۰ درصدی داشته است.

السواحه در بک کنفرانس مطبوعاتی گفت حجم اقتصاد دیجیتال عربستان به حدود ۱۲۲.۶ میلیارد دلار افزایش یافت.

وی به سرعت بالای رشد بازار دیجیتال اشاره کرد و گفت این اقتصاد طی سه سال، از ۳۰.۱ میلیارد دلار به ۴۸.۸ میلیارد دلار رسید.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان این رشد را یک دستاورد تاریخی دانست.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

برنامه عراق برای دستیابی به یکپارچگی اقتصادی بین کشورهای منطقه

رزاق محیبس السعداوی وزیر حمل‌ونقل عراق که  در راس یک هیئت بلندپایه دولتی به امارات متحده عربی سفر کرده است؛ بر ضرورت بررسی تجربیات میدانی در استفاده از برنامه های حاکمیتی و سیستم های دیجیتال در فرآیند حمل‌ونقل کالا از طریق سیستم ترانزیت تاکید کرد.

وزیر حمل ونقل عراق در دیدار با سهیل المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی و شمار دیگری از مقامات اماراتی،  مشارکت و همکاری های متقابل  در زمینه‌های  مورد علاقه مشترک در بخش حمل و نقل و همچنین مزیت های پروژه توسعه جاده و اهمیت اقتصادی آن برای عراق و منطقه و جهان را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

 

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 81523 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]