چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
80569
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹

تیراندازی شدید در نزدیکی کاخ ملی هائیتی در پورتو پرنس

در بحبوحه ناآرامی‌های سیاسی ناشی از غیبت آریل هنری نخست‌وزیر هائیتی، روز جمعه در نزدیکی کاخ ملی هائیتی در شهر پورتو پرنس، پایتخت این کشور تیراندازی شدیدی روی داد.



هائیتی واقع در منطقه کارائیب، یکشنبه گذشته پس از تشدید درگیری‌ها وارد وضعیت اضطراری شد و اوضاع بحرانی کنونی، نگرانی‌ها از وقوع یک جنگ داخلی در این کشور را افزایش داده است. هفته گذشته باندهای مسلح هائیتی موفق شدند هزاران زندانی را از دو زندان‌ فراری دهند و تخمین زده می‌شود که در پی این حادثه و ناآرامی‌های گسترده‌ای که در این کشور فقیر روی داده، بیش از ده هزار نفر نیز آواره شده باشند.وقایع اخیر همزمان با سفر نخست‌وزیر هائیتی به کنیا روی داده بود. هدف از این سفر، رسیدن به توافقی برای ایجاد یک نیروی بین‌المللی برای مبارزه با باندهای مسلح این کشور بود.فرار هزاران زندانی و خشونت‌ در هائیتی؛ آمریکا از اتباع خود خواست سریعا از این کشور خارج شوندگروه‌های تبهکار در هائیتی به دنبال کنترل فرودگاه‌های اصلی این کشور هستندآریل هنری پس از وقوع بحران، دیگر به کشورش برنگشت و خبرها حاکی از آن است که او روز سه‌شنبه وارد پورتوریکو شده است.آریل هنری پس از کشته شدن رئیس جمهور هائیتی در سال ۲۰۲۱ میلادی به رهبر موقت و غیرانتخابی این کشور تبدیل شد و ایالات متحده در اوایل این هفته از او خواست تا به روند انتقال قدرت سیاسی سرعت بخشد.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 80569 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
عصرایران 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]