شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ /
78304
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

پوتین: روسیه همه کارها را برای بالا بردن سطح ایمنی تاسیسات هسته ای انجام می دهد + فیلم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: روسیه همه کارها را برای بالا بردن سطح ایمنی تاسیسات هسته ای انجام می دهد.



به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه گفت: ما کمافی السابق یکی از پیشتازان بلامنازع در این زمینه در جهان بوده؛ نه فقط از صنعت انرژی هسته‌ای بهره برداری کرده و فعالانه آنرا توسعه می‌دهیم و اترژی هسته ای را انرژی پاکیزه برای محیط‌زیست می‌دانیم، بلکه برای ارتقای ایمنی تأسیسات هسته‌ای هر کاری را انجام می‌دهیم.ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد که مسکو همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را در همه زمینه ها تقویت خواهد کرد و از آژانس برای گام های متقابل سپاسگزار است و همچنین آماده است بهترین طرح های خود را با شرکایش به اشتراک بگذارد.وی افزود: “می‌دانم که شما موضوعات حساس و مهمی را در دستور کار جلسه امروز دارید و ما، البته، آماده‌ایم که در مورد آنها بحث کنیم و هر کاری را انجام دهیم تا امنیت را در هر نقطه‌ای که ما به نوعی با انرژی هسته‌ای مرتبط هستیم، تأمین کنیم.”دیدار رئیس جمهور روسیه با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در محل اقامتگاه دولتی بوچاروف روچی برگزار می‌شود. گروسی تاکید کرد که قصد دارد با پوتین درباره مشکلات فعالیت نظامی در اطراف نیروگاه اتمی زاپاروژیه گفتگو کند.نیروگاه اتمی زاپاروژیه در ساحل چپ رودخانه دنیپردر نزدیکی شهر انرگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده است – این نیروگاه دارای شش واحد نیرو با ظرفیت هر کدام یک گیگاوات است. در اکتبر ۲۰۲۲، نیروگاه هسته ای زاپاروژیه به مالکیت روسیه درآمد. کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اول سپتامبر ۲۰۲۲، پس از اولین بازدید مدیر کل آژانس، رافائل گروسی از این نیروگاه، در نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیه کار می‌کنند.سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه ، خاطرنشان کرد که کی یف با ادامه گلوله باران عمدی این نیروگاه هسته ای به دنبال ایجاد خطر یک فاجعه هسته ای است. آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها نیاز به ایجاد منطقه ایمن در اطراف نیروگاه زاپاروژیه را اعلام کرده است.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 78304 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
آفتاب 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]