چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
76382
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

درخواست جنگی ۲۰۰ قانونگذار از ۱۲ کشور جهان علیه اسرائیل خبرساز شد

بیش از ۲۰۰ قانونگذار از ۱۲ کشور جهان به تلاش برای متقاعد کردن دولت هایشان برای ممنوعیت فروش سلاح به رژیم صهیونیستی متعهد شدند.



درخواست جنگی ۲۰۰ قانونگذار از ۱۲ کشور جهان علیه اسرائیل خبرساز شد

اطلاعات نوشت: این نامه که توسط شبکه‌ای از قانونگذاران سوسیالیست و فعالان حوزه عدالت بین‌الملل با نام «بین‌الملل مترقی» امضا شده، به‌عنوان بهترین اقدام عملی و در پاسخ به خشم عمومی درپی شهادت ۳۰ هزار فلسطینی در غزه طی حملات رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

به نوشته روزنامه گاردین، این قانونگذاران همچنین خواستار آتش‌بس فوری و بی‌قید و شرط در غزه شده‌اند. مولفان و امضاکنندگان این نامه گفته اند دولت‌هایی که تسلیحات به رژیم صهیونیستی می دهند، با توجه به مقیاس ویرانی در غزه که به گفته آنها فراتر از هر توصیف و تعریفی است، در برابر چالش‌های قانونی آسیب‌پذیر هستند.

امضاکنندگان این نامه همگی از قانونگذاران کشورهایی هستند که دولت‌هایشان مجوز فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را صادر می‌کنند.

۹ تن از آنها از رهبران کنونی احزاب سیاسی یا رهبران سابق هستند. «جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر انگلیس، «لاریسا واترز» رهبر حزب سبز سنای استرالیا، «مانوئل بومپار» هماهنگ‌کننده حزب تسلیم‌ناپذیر فرانسه، «نیکی اشتون» قانونگذار و عضو شورای بین‌المللی مترقی، «نیلتو تاتو» معاون پارلمان فدرالی برزیل، «برند رکسینگر» رهبر سابق حزب چپ آلمان، «ایون بلارا» رهبر حزب پودموس اسپانیا، «جیمی دایک» رهبر حزب سوسیالیست هلند، «توماس پرینگل» از اعضای پارلمان ایرلند، «سزایی تملی» رهبر سابق حزب دموکراتیک خلق ترکیه و همچنین دو قانونگذار آمریکایی یعنی «کوری بوش» و «رشیده طلیب» از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

در این راستا نماینده حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از پاریس و قطع روابط فوری با تل‌آویو شد. توما پورت اعلام کرد که سفارت تل‌آویو در پاریس آزادی مطبوعات در فرانسه را به دلیل پنهان کردن کشتارهای جمعی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، نقض می‌کند.

گفتنی است روزنامه فرانسوی لیبراسیون روز پنجشنبه گذشته گزارشی تحت عنوان «۳۰ هزار کشته در غزه» در صفحه نخست خود منتشر کرد که بلافاصله سفارت رژیم صهیونیستی در واکنش به این عنوان، آن را «تبلیغات ضد اسرائیلی» خواند و ادعا کرد تأیید آمار و ارقام ذکر شده غیرممکن است.

منبع : ettelaat.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 76382 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
عصرایران 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]