چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
75284
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

برگزاری و نظارت بر انتخابات توسط مردم، از افتخارات جمهوری اسلامی است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در مجموع حدود ۸۰۰ هزار نفر از مردم عوامل اجرایی انتخابات امروز هستند که ۲۳۰ هزار نفر از آن‌ها را ناظران مردمی شورای نگهبان تشکیل می‌دهند. جمهوری اسلامی این افتخار را دارد که برگزاری و نظارت بر انتخابات آن توسط مردم انجام می‌شود.‌



به گزارش خبرنگار ایلنا، «هادی طحان نظیف»، سخنگوی شورای نگهبان عصر امروز (جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲) ضمن حضور در شعبه اخذ رای حسینیه ارشاد تهران و بازدید از نحوه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: ازدحام برخی شعب اخذ رای نشان می‌دهد که شرکت در انتخابات برای مردم مهم است و امیدواریم ملت ایران انتخاب دقیق و آگاهانه‌ای را داشته باشند.

وی افزود: شورای نگهبان موظف به نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات است و ما از همان دقایق ابتدایی اخذ رای، نظارت خودمان بر امر اجرای انتخابات را در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در تهران و هیات‌های مراکز استان‌ها آغاز کرده‌ایم.

طحان نظیف ادامه داد: شورای نگهبان گزارش‌هایی را که درباره تخلفات احتمالی در امر برگزاری انتخابات دریافت می‌کند، مورد بررسی قرار می‌دهد، اما تا عصر امروز گزارش خاصی مبنی بر وقوع تخلف در انتخابات نداشته‌ایم و صرفا گزارش‌هایی درباره موارد جزئی مبنی بر تاخیر در شروع رای‌گیری در بعضی شعبه‌ها بوده است که مسائل را بررسی و حل کرده‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در این دوره از انتخابات، از ۲۳۰ هزار ناظر مردمی که از اقشار مختلف جامعه هستند، استفاده می‌کند و نظارت بر انتخابات را عملا این عزیزان در کنار ۶۲ هزار ناظر خود نامزدهای انتخاباتی انجام می‌دهند. همچنین عموم مردم می‌توانند گزارش تخلفات خود را از طریق سامانه «مردم ناظر» به شورای نگهبان ارسال کنند.

طحان نظیف بیان کرد: عموم شهروندان تا آخرین لحظه اخذ رای می‌توانند هر گزارش و مشکلی را که درباره روند رای‌گیری در شعب مختلف داشتند از طریق سامانه اینترنتی «مردم ناظر» اعلام کنند و به این ترتیب، به نوعی تمام مردم کشور می‌توانند ناظر انتخابات امروز باشند.

وی در پایان گفت: در مجموع حدود ۸۰۰ هزار نفر از مردم عوامل اجرایی انتخابات امروز هستند که ۲۳۰ هزار نفر از آن‌ها را ناظران مردمی شورای نگهبان تشکیل می‌دهند‌. جمهوری اسلامی این افتخار را دارد که برگزاری و نظارت بر انتخابات آن توسط مردم انجام می‌شود.‌

 

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 75284 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
مشرق 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]