دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
75378
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴

(اینفوگرافیک) میزان مشارکت در ادوار یازده‌گانه انتخابات مجلس

انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی در حالی برگزار می‌شود که دوره پیش میزان مشارکت، کمترین آمار را رقم خورده بود.



با گذشت بیش از ۱۰ ساعت از رأی گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و درحالی که زمان رأی گیری از سوی ستاد انتخابات تمدید شده است، برخی گمانه زنی‌ها درباره میزان مشارکت در این دور از انتخابات آغاز شده است. انتخاباتی که پیش بینی‌ها درباره میزان مشارکت در آن نگران کننده بود. این نگرانی نیز در نتیجه آنچه که در انتخابات مجلس ۹۸ و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رخ داد و آمار مشارکت پائین‌تر از ۵۰ درصد بود، ایجاد شده بود.
به گزارش خبرآنلاین، اما بررسی ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور نشان می‌دهد که بیشترین میزان مشارکت به پنجمین دوره از انتخابات باز می‌گردد که در تاریخ ۱۸ اسفندماه سال ۷۴ برگزار شد. در این دوره میزان مشارکت ۷۱ درصد بوده است. ریاست مجلسی که با این میزان مشارکت بالا آمد علی اکبر ناطق نوری بود.
کمترین میزان حضور مردم در انتخابات نیز در انتخابات مجلس یازدهم بوده است. در این انتخابات ۴۲.۵۷درصد در سراسر کشور به پای صندوق رأی رفتند تا تکلیف ۲۹۰ نماینده مجلس را مشخص کنند. ریاست مجلس یازدهم نیز به قالیباف رسیده است.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 75378 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]