دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
63490
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

از اولین زن کاپیتان عراقی تا رتبه اول عربستان در دولت الکترونیک

در ۶۰ ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم.



در ۶۰ ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،عکاظ عربستان،الشرق، الصباح، الشرق الاوسط و خبرگزارى رسمى عراق.

عکاظ عربستان:

 رتبه اول عربستان درخدمات دولت الکترونیک در خاورمیانه و شمال آفریقا 

عربستان سعودی رتبه اول را در شاخص بلوغ خدمات دولت الکترونیک و تلفن همراه برای سال ۲۰۲۳ که توسط کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیای غربی (ESCWA) وابسته به سازمان ملل متحد صادر شده است، را به دست آورد و برای دومین بار پیشتازى خود را  با امتیاز بالاى ۹۳درصد حفظ کرد. 

مهندس احمد بن محمد السویان، فرماندار اداره دولتی دیجیتال، اظهار داشت که این دستاورد بین المللی منعکس کننده نتایج تلاش های سازمان های دولتی در تحول دیجیتال و حمایت بزرگی است و ىرراستاى دستیابی به اهداف برنامه های چشم انداز ۲۰۳۰ است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): 

تقدیر از اولین زن کاپیتان هواپیمایی عراق

 رزاق محیبس السعداوی وزیر حمل و نقل عراق از اولین زن کاپیتان هواپیمایی عراق تقدیر کرد.

شرکت خطوط هواپیمایی عراق با حضور السعداوی در فرودگاه بین المللی بغداد، از رزین محمد الدوسکی به مناسبت دریافت درجه کاپیتانی به عنوان اولین کاپیتان زن عراق، تقدیر به عمل آورد.

وزیر حمل و نقل عراق در مراسم تقدیر از الدوسکی، گفت که رسیدن به این موفقیت تاریخی و اولین پرواز وی که بین بغداد و دبی انجام شده است نشان از تلاش های وزارت حمل و نقل و خطوط هواپیمایی عراق برای ترقی جوانان و اهتمام به نقش بارز زنان در تمام تشکیلات وزارتخانه است.

 

الشرق: 

تاثیر جنگ غزه بر گردشگری مصر

احمد عیسی وزیر گردشگری مصر خبر داد که در نتیجه تنش های ژئوپلتیک منطقه ای و بین المللی دستیابی مصر به هدف خود برای جذب ۱۸ میلیون گردشگر در سال جاری سخت شده است.

عیسی در یک کنفرانس در قاهره اعلام کرد که مصر از هدف خود برای جذب ۱۸ میلیون گردشگر در سال جاری دور شده است اما نزدیک شدن به عدد مورد هدف همچنان امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد که شمار گردشگران در ۴۰ روز اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش ۷ درصدی داشته است.

وزیر گردشگری مصر گفت که کشورش به دنبال این است که تا سال ۲۰۲۸، درآمد خود را از ۱.۲ درصد میزان گردشگری جهانی در سال ۲۰۲۳، به ۱.۶ درصد برساند.

 

الشرق الاوسط:

 از سرگیرى صدور روادید گردشگری و تجاری کویت

شیخ فهد یوسف سعود الصباح معاون نخست وزیر و سرپرست وزارت کشور کویت اعلام کرد: ازسرگیری سفرهای گردشگری، خانوادگی و تجاری با در نظر گرفتن جنبه های اجتماعی و با  هدف فعال سازی حرکت تجاری، اقتصادی و گردشگری در کشور و پس از آن صورت می گیرد که اغلب کشورهای شورای همکاری، بعد از یک حالت تقریبا نیمه تعطیل، درهای خود را به روی گردشگران گشوده اند.

وزارت کشور کویت به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از صدور روادید و  اقامت غیرقانونی گردشگران در این کشور تدابیری اتخاذ کرده است که در صورت تخلف فرد گردشگر و میزبان، هر دو  از سوی اداره کل رسیدگی به امور اقامتی در سامانه کنترل امنیتی قرار می‌گیرند و تمامی اقدامات قانونی برای متخلفان اتباع خارجی، برای آنها در نظر گرفته خواهد شد .

 

الصباح: 

افزایش جریان آب از جانب ایران در رودخانه کارون

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع آبی و تالاب‌های مجلس عراق خودداری ترکیه از همکاری با عراق در پرونده آب را تأیید کرد.

فالح الخزعلی رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع آبی و تالاب‌های عراق، اعلام کرد که این کمیسیون همواره از مذاکرات با ترکیه درباره پرونده آب حمایت کرده اما شاهد هیچ‌گونه همکاری از جانب ترکیه در این باره نیستیم و این کشور حاضر به افزایش جریان آب برای عراق نیست.

وی افزود که حضور نظامی ترکیه در ۹۰ نقطه از خاک کشور و ۴ پایگاه نظامی این کشور در خاک عراق باعث شده که تعلیق روابط تجاری با ترکیه به یک مطالبه تبدیل شود.

وی همچنین خبر داد که جریان آب از جانب ایران در رودخانه کارون افزایش یافته است.

 

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 63490 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]